Senkire nem hat a dohányzásellenes reklám?

dohányzás
PUBLIKÁLÁS: 2011. november 17. 13:21
Az alapvetően szorongó - dohányos vagy passzív dohányos - emberek egyszerűen kikapcsolják vagy lehalkítják azokat a cigarettázásellenes reklámokat, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy a dohányzás különböző betegségeket és halált okozhat.

Bizonyos dohányzásellenes reklámok nem hatékonyak az olyan fiatal felnőttekkel szemben, akik alapvetően szorongóak - derült ki a Georgia Egyetem új kutatásából.

Az alapvetően szorongó - dohányos vagy passzív dohányos - emberek egyszerűen kikapcsolják vagy lehalkítják azokat a cigarettázásellenes reklámokat, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy a dohányzás különböző betegségeket és halált okozhat.

"Ha megnézzük ezeknek a kampányoknak az üzenetét, észrevehetjük, hogy főként azt szeretnék elérni, hogy még jobban féljünk a dohányzástól. A tanulmányunkból kiderült, hogy ez a stratégia nem működik a neurotikus embereknél" - mondta el Jennifer Monahan, a tanulmány társszerzője.

A kutatás vezetője, Christin Bates Huggins szerint ezt azért fontos figyelembe venni, mivel a szorongás a normális viselkedés része."Ha valaki azonban nagyon neurotikus, akkor a hétköznapi stresszre is fokozottabban reagál" - tette hozzá Huggins.

hamutarto6

A kutatásba 200 tizennyolc és harmincegy év közötti hallgatót vontak be. Az önkénteseknek egy személyiségteszt után három különböző dohányzásellenes videót vetítettek le. A vizsgálatokból kiderült, hogy összefüggés van a magas szintű szorongás és aközött a vágy között, hogy ne kelljen hallgatni a videó negatív üzeneteit.

Az ilyen emberek úgy vélik - saját elmondásuk szerint -, hogy ezek az üzenetek elfogultak, és ezért nem megbízhatóak. A tanulmány szerzői szerint ezért sokkal célravezetőbbek lennének a pozitív tartalmú dohányzásellenes reklámok, amikben azt részletezik, hogy milyen előnyei vannak a cigaretta elhagyásának.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.