A tanulmány Angliában készült 5800 dohányos bevonásával, akik le akartak szokni. A kísérleti alanyokat két csoportra osztották, egyik részük folyamatosan bíztató, segítő sms-eket kapott, a másik részük pedig csupán semleges üzeneteket. A motiváló szövegek hasznos tanácsokat tartalmaztak például azzal kapcsolatban, hogyan előzhetik meg leszokás közben a súlygyarapodást, de akadtak olyanok is, melyek azzal bíztatták a leszokni vágyókat, hogy átlagosan csupán öt percig tart a cigaretta utáni sóvárgás, és hogy könnyebben éljék túl, addig is szép lassan szopogassanak el egy italt.
A kontrollcsoport eközben olyan üzeneteket kapott, melyben megköszönték nekik, hogy részt vettek a programban, illetve megerősítést kértek tőlük elérhetőségeikkel kapcsolatban. A kísérlet végén kiderült, hogy akik bíztató sms-eket kaptak, több mint kétszer akkora valószínűséggel bírtak leszokni a dohányzásról, mint azok, akik nem, amiből Dr. Caroline Free és munkatársai azt a következtetést szűrték le, hogy a módszert a jövőben alkalmazni kellene a leszokást segítő programok során. „A bátorító, ösztönző üzenetek úgy hatnak a leszokni vágyókra, mint egy jó barát vagy egy őrangyal támogatása, aki segít nekik legyőzni a kísértést” - nyilatkozta Free.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.