A pünkösdi hosszú hétvégén a Balatonra közlekedő retró IC sikerét követően, az InterCity-közlekedés 30 éves évfordulója alkalmából, június 5-én és 6-án nosztalgia IC-vonat közlekedik Budapest és Miskolc között. Azon a hétvégén Miskolcról a csatlakozó vonalakon is retrószerelvények közlekednek majd. Június 1-jétől elővételben megválthatók a jegyek - adja hírül a mavcsoport.hu.
A főváros és a borsodi megyeszékhely között 1991. június 2-án indult el az első InterCity vonat. Az évfordulóra megemlékezve különleges utazásra invitálja az érdeklődőket a MÁV-START a Miskolcot érintő vonalakon. A Keleti pályaudvarról az évforduló előtt tisztelgő Lillafüred InterCity (IC 1502) 8:55-kor, visszafelé Miskolcról a Borsod InterCity (IC 1501) 19:34-kor indul majd. A helybiztosítást is tartalmazó jegy ára (egy útra) másodosztályra az indulás évére utalva 1991 forint, míg az első osztályúért 6. hó 2-ára emlékezve 602 forinttal kell többet fizetni. A vonaton más menetjegyek nem érvényesek.
A korabeli szerelvényeket megidézve a vonatban az eredeti, első generációs, faburkolatos, bordó szövet huzatos, fülkés, másodosztályú kocsik mellett első osztályú komfortkocsik közlekednek. Az InterCity vonatban Utasellátó étkezőkocsi is forgalomba áll, ahol a '90-es évek rangos távolsági vonataira jellemző kínálat várja az utasokat. Ebből az alkalomból olyan ételek és italok is vásárolhatók az étkezőkocsiban, amelyek egyébként nem szerepelnek a kínálatban, többek között: magyaros omlett, vegyes sajttál, hortobágyi palacsinta, rántott sertésborda, bélszínjava, tokaji aszú, Martini, Dunakavics, franciadrazsé.
A különlegességeket a korabeli szárnyas Utasellátó-logóval ellátott csokoládéroló és rumos desszert, valamint a szuvenírként megvásárolható Utasellátó- és MÁV-START-maszkok teszik teljessé. A retró InterCity étkezőkocsija az érkezést követően az esti visszaindulásig Miskolc-Tiszai pályaudvar területén, az 1. vágányon áll meg és folyamatosan nyitva áll majd.
Ugyanezen a hétvégén Miskolc és Tiszaújváros között a hagyományos ingavonatok egyik utolsó vezérlőkocsijával, a terv szerint a BDdf 318-as kocsival, közlekedő szerelvény áll forgalomba. A típus egykor meghatározó járműve volt a budapesti elővárosi és a vidéki vonalaknak is, de az új motorvonatok érkezésével hamarosan végleg búcsúznak a mindennapi forgalomból.
Miskolc és Ózd között a hétvégén négy-négy pár vonat erejéig visszatérnek az egykor itt közlekedő InterPici motorvonatok, és egy retró festésű, hagyományos ingavonat is forgalomba áll az M41 2103-as Csörgővel. Miskolc és Tornanádaska között ezen a hétvégén az itt közlekedő Bz motorvonatok helyét átveszik a hagyományos mozdonyvontatású járatok, két Szergej vontatású szerelvény is forgalomba áll – fülkés gyorsvonati és classic Bhv személyvonati kocsikkal. Terv szerint legalább az egyik M62-es mozdony retró festésű lesz.
Akik több vonalon is szeretnének utazni a retró szerelvényekkel, azok 24 órás jegyet is válthatnak a 80-as vonal Miskolc-Nyékládháza szakaszán; a 89-es Nyékládháza-Tiszaújváros; a 90-es Miskolc-Hidasnémeti; a 92-es Miskolc-Ózd és a 94-es Miskolc-Tornanádaska vonalon június 5-ére és 6-ára. A napijegy ára 500 forint.
Két balatoni előszezoni hétvégén, június 5-6-án és 12-13-án retró vonatokkal, a 90-es, 2000-es évek balatoni sebesvonatát megidéző hangulatú szerelvénnyel lehet utazni Budapest és Balatonfüred között, ahol egy-egy pár Katica sebesvonat Nohab vontatással és a hozzá illő kék Bhv kocsikkal fog közlekedni. A dízelkorszakot június 18-án az S 19708-as Kék Hullám sebesvonattal búcsúztatják, amelyet Nohab mozdony fog húzni Székesfehérvár és Tapolca között - derül ki a MÁV honlapjáról, ahol a részletes menetrendek is megtalálhatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.