A hajót 1927-ben építették az IBUSZ Yachtépítő Rt. balatonfüredi üzemében a Csongor nosztalgiahajó ikertestvéreként. A fatestű és -felépítményű Tünde és Kelén volt a két utolsó motoros hajó, amely épségben maradt a második világháború után. Pedig 1945. március 27-én a visszavonuló német csapatok a révfülöpi kikötőben álló hajók gépházában is elhelyezték már a robbanóanyagot. A pusztítás elkerülése érdekében azonban a magyar hajósok a fenékcsapok megnyitásával inkább elsüllyesztették azokat, hogy megmentsék mindkettőt az utókornak.
Amikor Tündét később kiemelték a vízből, 1947-ben a Balatoni Hajózási Vállalat újíttatta fel, és onnantól fogva a társaság tulajdonában működött. 1950-ben aztán acéltestet és zárt utasteret kapott, a BAHART nosztalgiaflotta tagjaként pedig a mai napig közlekedik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.