Több légitársaság is kész kisegíteni a Malév hoppon maradt utasait. A Brussels Airlines elviszi a péntek előtt vásárolt, érvényes Malév-jeggyel rendelkezőket az érintett viszonylatokon, bár a magyar társaság utasainak meg kell fizetniük a jegyár-különbözetet a belga járatokon.
Az eredetileg tervezettnél nagyobb kapacitású repülőgépet indít pénteken kora este Budapestre a Cseh Légitársaság (CSA), hogy a gépre felférjenek a cseh fővárosban rekedt utasok - közölte Hana Hejsková, a CSA szóvivője az MTI tudósítójának érdeklődésére. Hozzátette: mindazokról a Budapestre tartó utasokról, akik a prágai Ruzyne repülőtéren rekedtek és a CSA-nál vették meg menetjegyüket, a légitársaság gondoskodik.
A Travel Service chartercég május elsejétől Smartwings márkanéven menetrendszerinti járatokat indít Budapestről - közölte Farkas Attila, a cég ügyvezető igazgatója pénteken az MTI-vel. A cég ezzel azokat az utazási irodákat igyekszik kisegíteni, melyek a Malévvel szerződtek nyári útjaikra.
A Wizz Air fapados társaság speciális, csökkentett árú jegyeket ajánl fel 14 járatára, azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt nem tudnak utazni. A német Lufthansa vizsgálja annak lehetőségét, hogy nagyobb gépeket küld müncheni és frankfurti járataira. Az Austrian Airlines (AUA) légitársaság nagyobb repülőgépeket állít forgalomba egyes járatain, ha erre a Malév-járatok kiesése miatt megfelelő igény jelentkezik.
Hajnalban már nem indultak el a csütörtökön csődvédelem alá vont légitársaság gépei, írja az Index. A Malév igazgatósága azt közölte, hogy a károk minimalizálása érdekében döntött így, azután, hogy partnereik „elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését".
Az utolsó Malév-járat bejelentkezése:
A Malév azután omlott össze, hogy az EU a 2007 és 2010 között kapott különböző állami támogatások visszafizetésére kötelezte. Az összeg 38 milliárd forintra rúgott, mely nagyjából annyi, mint a cég teljes 2010-es bevétele, írja a BBC. Az Index úgy tudja, ma reggel egy 30 millió eurós (8,7-8,8 milliárd forintos) biztosítékot kellett volna kifizetni, erre már nem volt pénz.
A leállást követő három napon belül utazni vágyóknak kártalanítással és segítségnyújtással még rendezi a helyzetét a vonatkozó kormányrendelet értelmében a vállalkozás, és hazahozza azon utasokat, akiknek február 29-i érvényes menetjegyük van Magyarországra. Aki azonban a leállást követő negyedik napon, vagy azt követően utazna a társasággal, illetve február 29-e után jönne haza, lehetséges, hogy csak külön jogi eljárás keretében tudja kifizetett jegyének árát visszakapni, írja az Index.
Három gép ragadt külföldön, egy Tel-Avivban, egy Írországban, és nem érkezett meg a reggeli prágai gép sem. A kormány hétfőn stratégiailag kiemelt jelentőségű vállalatnak minősítette a társaságot, az utasok kártalanítására kétmilliárd forintot tettek félre. A miniszterelnök szerint nem lehetetlen a Malév újraindulása. Kövesse a fejleményeket percről percre az Indexen!
A Malév reggelre elegáns húzással egy kizárólag magyar nyelven elérhető oldallal cserélte le weboldalát. Ezen azt tanácsolják az utasoknak, telefonon lépjenek kapcsolatba a légitársasággal (Magyarországról: 06-40-21-21-21, külföldről: +36-1-802-11-11), a telefonokat azonban nem veszik fel. Késő délelőtt már az oldal angol verziója is megjelent. A légitársaság emailben is fogadja az utasok érdeklődését, ám nekik író olvasóink még nem kaptak választ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.