Itthon, wellnessben: így hosszú hétvégézik a magyar

utazás
PUBLIKÁLÁS: 2015. augusztus 19. 07:56
Olvasóink többsége maga szervezi a programját, autóval indul útnak, belföldi célpontot választ, sokcsillagos szállodában, medenceparton tölti a hosszú hétvégéket. Tavasszal az ideális hosszú hétvégéről kérdezősködtünk, most az augusztus huszadikai négynapos hétvégéhez közeledve megosztjuk felmérésünk legérdekesebb eredményeit.

Válaszadóink többségének, mintegy 42,5 százalékának, teljesen mindegy, hogy kül- vagy belföldre megy, a lényeg, hogy utazhasson, ha hosszú hétvége közeleg. De a belföldi utak rajongói is sokan vannak: a válaszadók több mint 38 százaléka kifejezetten hazánk határain belül szeret elutazni hosszú hétvégézni. Külföldre a válaszadók 13 százaléka utazik ilyenkor, a többiek otthon maradnak. És hogy mikor? Tavasszal, ősszel és nyáron mindenki imád útnak indulni, a téli hosszú hétvégék viszont csúnyán a mezőny mögött kullognak.

Fotó: Northfoto
Fotó: mimi
Fotó: Greenfield Hotel / Greenfield Hotel
Fotó: Spirit Hotel
Fotó: Hunguest Hotel Helios
Fotó: Hotel Residence Ózon
Fotó: Northfoto

Érdekes adat, hogy bár 2015-ben igazán jól álltunk a hivatalos hosszú hétvégékkel – összesen hét van idén belőlük –, olvasóink többsége nem elégszik meg ennyivel. A válaszadók közel 85 százaléka az év során további hosszú hétvégéket is beiktat magának úgy, hogy egy-két szabadnappal megtoldja a szimpla hétvégéket.

Arra is kíváncsiak voltunk, mit szeretnek olvasóink a hosszú hétvégéken csinálni. A wellness toronymagasan nyert: a válaszadók 1255 alkalommal mondták azt, hogy a hosszú hétvégék medenceparton az igaziak. De a városnézés is nagyon népszerű (1155 említés), valamint a túrázás, kerékpározás és más sporttevékenységek (859 említés) is. A legkevesebben válaszolták azt, hogy a hosszú hétvégéken inkább szeretnek otthon pihenni – nyilván erre ott vannak az átlagos hétvégék.

Fotó: Northfoto
Fotó: mimi
Fotó: Greenfield Hotel / Greenfield Hotel
Fotó: Spirit Hotel
Fotó: Hunguest Hotel Helios
Fotó: Hotel Residence Ózon
Fotó: Northfoto

A válaszadók többsége jobb szállodákban szeret megszállni a hosszú hétvégéken: a 3 csillagos (1318 említés), és a 4-5 csillagos hoteleket (1309 említés) keresik. Ez nyilván azzal függ össze, hogy általában ezeken a szálláshelyeken van wellness-részleg, ami nélkül – ahogyan az az adatokból kitűnik – jóformán nincs is hazai hosszú hétvége.

Még nincs programja a hosszú hétvégére?

A Travelo augusztus huszadikai – többnyire wellness pihenést kínáló – ajánlatait itt tudja áttekinteni. Valami másra vágyik? Májusi cikksorozatunkban rengeteg hosszú hétvégés alternatívát vonultattunk fel, ezeket itt tudja végigolvasni.

A népszerűségi sorrendben a panziók, családi vendégházak következnek (798 említés) majd az Airbnb és társain bérelt apartmanok (305 említés). A lista utolsó előtti helyére kerültek a hostelek (99 említés,) pedig tapasztalataink szerint már bőven találni ebben a kategóriában is elfogadható – sőt néha kifejezetten menő! – helyeket is. A legkevesebb említést pedig a jókora bizalmat és nyitottságot igénylő couchsurfing kapta (17). A műfajról korábban többször írtunk a Travelón, itt és itt olvashatnak róla, hátha kedvet kapnak hozzá.

A közlekedési eszköz megválasztása egybevág a korábbi eredményekkel: mivel a legtöbben a belföldi wellness hétvégét kedvelik, érthető, hogy a leggyakrabban autóval vágnak neki az útnak (76,6 százalék). Busszal vagy vonattal a válaszadók 15,2 százaléka utazik hosszú hétvégézni. Közel 3 százalék pedig leggyakrabban repülővel indul útnak – ők valószínűleg azok, akik a belföldi medencepart helyett a külföldi városnézést szeretik jobban.

Fotó: Northfoto
Fotó: mimi
Fotó: Greenfield Hotel / Greenfield Hotel
Fotó: Spirit Hotel
Fotó: Hunguest Hotel Helios
Fotó: Hotel Residence Ózon
Fotó: Northfoto

Utazási irodáknak lehet érdekes adat, hogy a hosszú hétvégék programját az utazók többsége saját bevallása szerint az elejétől a végéig magának szervezi (78,7 százalék), ezt követik azok, akik csak a szállás lefoglalásához veszik igénybe az utazási irodák segítségét (9,5 százalék), majd azok, akik csoportos útra fizetnek be (5,3 százalék). Személyre szabott utat a válaszadók 1,4 százaléka készíttet.

Disclaimer: Felmérésünk nem reprezentatív minta alapján történt, egyszerűen megkérdeztük olvasóinkat szokásaikról. Online kérdőívünket 2341-en töltötték ki, a válaszadók 44,5 százaléka nő volt, és 55,5 százalékuk férfi. Ahol százalék helyett az említések számát látja, ott több válaszlehetőséget is meg lehetett jelölni.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.