Tízezer perc: Pallagi Ferenc véleménye

Pallagi Ferenc
PUBLIKÁLÁS: 2015. október 18. 10:00
Ma a debreceni hungarikum, ami az jelenti, hogy jó és magyar. De nem az!
Pallagi Ferenc

Na, most lett elegem a debreceni kolbász miatt ebből a hungarikum nevű politikai szélhámiából! Mert a jó debreceni nem tréfa! Aki evett pár évtizede a Nyugati pályaudvar várójának galériáján, vagy egy vidéki piac kolbász­sütőjénél igazi debrecenit, az érti, miről beszélek. Mert akkor még volt egy-két öreg hentes, akik tudták, milyen húsból, hogyan készítsék. És az akkori nyomorúságos időkben, ha jó anyaghoz jutottak, meg is csinálták. És az a debreceni rövid volt, vaskos, és a szájban fantasztikus zaftok fröccsentek ki belőle! Semmi gumi, semmi beledarált bőr, mócsing, tartósító meg állományjavító.

Ma a debreceni hungarikum, ami az jelenti, hogy jó és magyar. De nem az! Rágós, íztelen, mócsingos. A hentes- szakma meggyalázása. És attól, hogy hungarikum, még nyugodtan lehet ilyen. Mert a hungarikum címet osztogatók nemcsak buták, de cinikusok is. Szórják a plecsniket, hogy vakulj, magyar, te vagy a menő csávó, de egy precíz termékleírást már nem mernek hozzá tenni.

Mármint hogy hungarikum az a debreceni, amely ilyen és ilyen húsból készül, ennyi és ilyen fűszerrel.  És a másik hatvan kitüntetett cucc is, a halászlétől a rigófüttyig. Csakhogy akkor a vietnami halutánzatból, téglaporos paprikával, kockákkal dúsított kotyvalékot nem lehetne szegedi halászlé néven árusítani. És akkor a pohos vendéglős, a csaló hentes, a paprikahamisító, egyébként kormánypárti, keresztény magyar vállalkozó nem szavazna a tökfejekre! És Borbás Marcsi népe sem lihegné, hogy úristen, ez egy valóságos hungarikum, és ilyen nagyszerűek vagyunk mi!

Ma egyetlen cég állít elő naponta pár tíz kiló ehető debrecenit. A többi simán szemét. Tessék mondani, most melyik ebből az, ami jó és magyar? Vagy a magyarnak így is jó? 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.