Most épp a Déli pályaudvar van röttyön, de úgy általában véve is bennem a MÁV-val kapcsolatban mindig motoszkál egy olyan érzés, mintha ez a cég félgőzzel működne.
Mi másnak tudhatnánk be, hogy például télen a fülkében hideg levegőt tol a légkondi. Nyáron meg jól befűtenek, a kinti 30 mellé kapunk a kályhából is 40 fokot. A műbőr bevonatú üléseken ilyenkor különösen jól esik az ücsörgés, az utas távozása után méretes tócsa jelzi, hogy bizony itt nemrég helyet foglalt valaki. Megfigyelték egyébként a minő- ségi különbséget az első- és a másodosztályú fülkék között. Nos, nagyjából annyi a diffe- rencia, hogy a „first classon” a műbőr helyett plüssszerű, amúgy ugyanolyan irritáló ülés várja a tisztelt utas hátsó fertályát.
Olvasom, hogy a MÁV vezére szép summát vihet haza havi fizetéseként. Nincs is ezzel semmi baj, egy stratégiai cég felső vezetőit meg kell fizetni rendesen, így működik ez a világ bármelyik pontján. Viszont a borsos jegyárakért cserébe az utas elvárhatja, hogy a szolgáltatás is legyen első osztályú. Ne csak a közpénzből milliomossá finanszírozott vezető fizetése.