Tízezer perc: Pallagi Ferenc véleménye

Pallagi Ferenc
PUBLIKÁLÁS: 2014. május 04. 10:00
A magyar huszárnak párja nincsen! Ötszáz éve nyertük az utolsó csatát. Az acélos magyar búza világhírű! Csak a belőle sütött kenyér ehetetlen.
Pallagi Ferenc

A magyar bor világhírű! Egész Magyarországon. A magyar konyha is világhírű! Csak a hülye nagyvilág nem tud erről. A szegedi halászlé ehető! Meg a paksi, a kömlődi és a bajai is! Ha az iszapízből, zsírból, a keserű paprikából ki tudja hámozni a fagyasztott halat. Ilyen mesékkel ringatjuk magunkat álomba több száz éve. Meg olyanokkal, hogy a mi szakképzett munkaerőnknek nincsen párja, és a magyar oktatás világhírű.

Hatszáz magyar hegesztőt vett fel egy hozzánk települt német cég, minőségi munkára. Tíz százalékuk tudott hegeszteni. A többség olyan iskolába járt, ahol pénz hiányában csak elméletben hegesztettek. Azt sem tudták, hogy kell megfogni a hegesztőpálcát.

A német gyáros becsapva érzi magát: azért költött nálunk egymilliárdot gyárépítésre, mert azt ígérték neki a politikusok, hogy tele vagyunk jó szakemberekkel.
És így van ez nagyon sok szakmában! Felveszek száz újságírót, hosszan tanítom őket, ingyen, egy termelő vállalatnál, és jó, ha öt alkalmas közöttük. A még iskolába járó ­tizenévesek húsz százaléka funkcionális analfabéta. A többinek nehézségeket okoz a szöveget elolvasni, még nagyobbat megérteni. A lecke­felmondás úgy-ahogy megy, az önálló problémamegoldásban utolsók vagyunk a nemzetközi listán. Mert Magyarország jobban teljesít! Ezt hazudta eddig minden kormány.

Igaza van Schiffernek abban, hogy az összeszerelő Magyarországnak nincs jövője. Magasabb szinthez meg nincs elég JÓL képzett emberünk. Viszont van egymillió képzetlen, akik már nem is lesznek képzettek. Ha nekik adunk elsősorban munkát, beledöglünk, ha nekik nem tudunk munkát adni, felrobban az ország. Hogy fog így Magyarország jobban teljesíteni?

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.