8 dolog, amit soha ne tegyél egy szállodában

szobafoglalás
PUBLIKÁLÁS: 2025. március 25. 06:00
A szállodákban való tartózkodást gyakran szórakoztató kiruccanásnak tekintik, pedig ennek is van etikettje és szabályai, amiket ha megszegsz, nemcsak kiborítod a szálloda személyzetét, hanem komoly gondod is származhat belőle. Mutatjuk, miket ne tegyél soha egy szállodában.
Vannak dolgok, amiket a recepciós szerint tilos megtenni egy szállodában - illusztráció Forrás: Shutterstock/Svitlana Hulko

Írott és íratlan szabályok a szállodában

Egy szállodai recepciós megosztja a TikTokon, hogy mi az a 8 dolog, amit tilos megtenni egy szállodában.

Rossz dátumon jelensz meg a szállodában

„Ne jelenj meg a foglalást követő napon azzal, hogy akkor jelentkezel be. Ha nem időben jössz, már nincs meg a foglalásod" - figyelmeztetett a tiktoker @mamafromarkansas.

Ha nem te, hanem egy harmadik személy foglalja le a szobát

A recepciós szerint a harmadik fél általi foglalás megnehezítheti, ha a vendégnek módosítania kell a tartózkodásával kapcsolatos bármely részletet.

Szállodai szobafoglalás - Rossz időpont foglalás

A tiktoker azt is megemlítette, hogy ha rossz dátumot foglalsz le szállodádban, akkor nem hibáztathatsz senki mást, csak önmagad.
„Ne haragudj egy alkalmazottra, mert rossz időpontot foglalt le – ez nem csak a mi hibánk, mert e-mailben visszaigazolást küldünk neked, tehát a te hibád, hogy nem ellenőrizted kétszer" – mondta.

Szabad szoba

A szállodai dolgozó elmagyarázta, hogy ha nincs szabad hely, akkor nincs értelme többször is megkérdezni.
„Ha felhívsz, és megkérdezed, hogy van-e szabad időpontunk egy bizonyos napon, és azt mondjuk, hogy nem, ne kérdezd még négyszer... Közvetlenül a képernyőt nézem, ezért látom, hogy nincs hely."

Ha nincs szállodai szoba, nem tudsz mit tenni - illusztráció Forrás: Shutterstock/Olena Yakobchuk

Gyerekek elhozása rendezvényekre

„Kérjük, ne hozd el a gyerekeidet egy felnőttek számára szóló rendezvényre, és ne hagyd, hogy a szállodában szaladgáljanak, miközben te a bárban vagy részegen."

Rossz értékelés

Érthető, hogy ha rossz tapasztalataid vannak egy szállodában, akkor negatív értékelést fogsz hagyni az online térben. Viszont a szállodai dolgozó könyörgött az embereknek, hogy ne csinálják ezt.
„Kérjük, ne hagyd el a szállodát úgy, hogy problémáid vannak anélkül, hogy tudatnád velünk, mert valószínűleg találnánk rá megoldást. De ha úgy távozol, hogy nem jelzed felénk, esélyt sem adsz a probléma megoldására, viszont a negatív értékelés rossz fényt vet ránk."

Megfelelő utánajárás

Mielőtt lefoglalnál egy szállodai szobát, győződj meg róla, hogy megfelelő a számodra, nézd át a szálloda szolgáltatásait.

Lemondási feltételek

A recepciós azt is hozzátette, hogy ne hidd azt, hogy rád nem vonatkoznak az irányelvek.

„24 órás lemondási szabályzatunk van, ami azt jelenti, hogy ha a foglalás napján telefonálsz, akkor a késedelmi lemondás díját felszámítjuk."

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.