Botrány tört ki a Wizz Air egyik Budapest-Nápolyi járatán

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
PUBLIKÁLÁS: 2023. június 02. 09:11

Június 1-én túlfoglalás miatt egy utasnak nem jutott ülőhely a Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járatán, amely álló utassal a fedélzetén indult el és kezdte meg a gurulást a kifutópálya felé. A gép megszakította az útját, rendőri intézkedés után végül minden utast leszállítottak és több órás késéssel, reggel 7 óra helyett 11:49-kor indult csak útjára a W62359 számú járat. – írta meg a Spabook tegnap, a szerkesztőséget a fedélzeten tartózkodó olvasó tájékoztatta. A Wizz Air szerint nem pontosan így történt az eset.

A fotó illusztráció Forrás: photo by foldhazi.hu /// facebook.com/foldhaziphoto/Arpad Foldhazi

A Spabook továbbra is megbízhatónak tartja a forrását, míg a Wizz Air a következő nyilatkozattal állt elő.

„Az Európa-liga budapesti döntője miatt a megszokottnál nagyobb forgalom alakult ki június 1-jén a Liszt Ferenc repülőtéren, melynek következtében a Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járata nem tudott menetrendszerűen elindulni. Az utasok közül néhányan a késés miatt elégedetlenkedni kezdtek, majd miután kiderült, hogy a járaton túlfoglalás történt, az egyik érintett utas a személyzet kérése ellenére, a földi kiszolgáló személyzet hibájából feljutott a fedélzetre. Mivel a fedélzeten eggyel több utas tartózkodott, mint amennyi ülőhely volt, a repülőgép nem tudott felszállni. A légiutas-kísérők szerették volna megoldani a problémát, de az érintett utas agresszív viselkedése miatt a földi kiszolgálószemélyzet és a rendőrség segítségét voltak kénytelenek ehhez kérni. Emiatt minden utast le kellett szállítani a felszállásra kész gépről, és újra kellett kezdeni az utasfelvételt. Négy erőszakos viselkedést tanúsító utas nem léphetett újra a járat fedélzetére. Mivel az iparágban bevett gyakorlat a járatok túlfoglalása, így ebben az esetben is ez történt. Ilyenkor a Wizz Air kártérítést, ingyenes átfoglalást vagy 120%-os WIZZ-kredit visszatérítést ajánl fel azoknak az utasoknak, akik önként vállalják, hogy egy másik, kevésbé zsúfolt járattal utazzanak. Ebben az esetben azonban erre senki sem volt hajlandó, így a Budapest-Nápoly járat négy és fél órával később tudott csak felszállni"

A Wizz Air az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér az érintett utasoktól, írják.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.