Jó tudni: Idén ezek a légitársaságok lettek a világ legrosszabbjai

légitársaság
PUBLIKÁLÁS: 2022. október 03. 13:00

A napokban írtunk arról, hogy a Skytrax nevű, légitársaságokat összehasonlító oldal idén is elkészítette a világ legjobb légicégeinek a rangsorát, amelyet ide kattintva nézhetsz meg. Az oldal kutatása azonban nem merült ki ennyiben; megnevezte a világ több mint 350 légitársasága közül azt a kilencet is, amelyek a legrosszabb helyezést érték el.

A Tunisair Boeing 737 típusú utasszállító repülőgépe a dél-franciaországi nizzai repülőtéren - ez a légicég is bekerült a legrosszabbak közé (illusztráció) Forrás: AFP/Valery Hache

A Skytrax egy és öt csillag között értékelte a légitársaságokat a szolgáltatásaik, a tisztaság, a kényelem és az ellátás stb. alapján – írja a turizmus.com a travelbook.de nyomán. Jó hír, hogy tavalyhoz hasonlóan idén sem szerepel egycsillagos szolgáltató a listán, viszont 9 légitársaság csupán két csillagot kapott ebben az évben. Ezek az alábbiak:

Airblue, Pakisztán

Pakisztán második legnagyobb légitársaságának repülőgépein erősen hiányos a tisztaság, különösen a mosdókban, a fizetős étel- és italkínálat pedig olyan színvonaltalan, hogy arra csak egyetlen csillagot adott a Skytrax. A személyzet hatékony, de egyáltalán nem barátságos, és a karacsi repülőtéren is van mit javítani a szolgáltatásokon az értékelés szerint.

Boliviana de Aviación, Bolívia

Bolívia állami légitársasága eslősorban a belföldi úthálózatot szolgálja ki, de külföldre is repül, például Madridba. A Skytrax többek között a Business osztály színvonalát kritizálta a hosszútávú útvonalakon. Szerinte az ülések kényelmetlenek, nincsenek modern kényelmi szolgáltatások és személyes fedélzeti szórakoztatás, illetve a légitársaság streamelésre szolgáló alkalmazása is használhatatlan. A Santa Cruz-i repülőtér színvonala is hagy kívánni valót maga után, a Business váró pedig „elfogadhatatlan".

LAM Mozambique Airlines, Mozambik

Mozambik nemzeti légitársasága főleg belföldi útvonalakon repül, de van néhány nemzetközi járata is a régióban. A személyzet nem barátságos, a szolgáltatások minősége nem éri el a megfelelő színvonalat, és a maputói repülőtéri kiszolgálása is javításra szorul. A turistaosztály és a Business osztály ülései ezzel szemben kielégítőek, a fedélzeti ellátás pedig megfelelő.

Nouvelair, Tunézia

A légitársaság fedélzetének tisztasága hagy kívánni valót maga után, emellett nem mindegyik felkínált étel és ital áll ténylegesen rendelkezésre. A személyzeti kiszolgálás az utasokkal való bánásmód és a kommunikáció tekintetében pedig inkább rossznak nevezhető.

Onur Air, Törökország

Bár a légitársaság áprilisban csődöt jelentett, még felkerült az idei listára. Az értékelés szerint a társaság gépein a fedélzeti üléskomfort átlagos volt, a kabinok tisztasága és állapota azonban elégtelen. A kiszolgálás a repülőtéren és a fedélzeten is hiányos volt, és nélkülözött minden barátságosságot és figyelmességet.

PIA Pakistan International Airlines, Pakisztán

Pakisztán legnagyobb légitársaságának színvonala elavult, és semmi jelét nem mutatja a javulásnak – szól az értékelés. A személyzet munkája a legjobb esetben is felületes, és míg a pakisztáni kiszolgálás barátságos és előzékeny szokott lenni, ennek nyomát sem látni a légitársaság fedélzetén. Emellett a karacsi repülőtér rossz infrastruktúrája korlátok közé szorítja a földi kiszolgálás színvonalát.

Tunisair, Tunézia

A Skytrax szerint a tisztaság terén ennél a légitársaságnál is vannak hiányosságok, de nem kapott jó értékelést a repülőtéri kiszolgálás és a Business váró sem.

Viva Aerobus, Mexikó

A mexikói diszkont-légitársaság modern flottával rendelkezik, de a kiszolgálás, főleg a repülőtéren nem igazán jó, sőt, „az udvariatlansággal határos". A kabinszemélyzet munkája a legjobb esetben is a feladatra korlátozódik, és több szempontból is színvonaltalan.

Viva Air, Kolumbia

Bár a szolgáltatások színvonala elégséges egy diszkont céghez, „a tisztaságon lehetne javítani". A személyzet munkája megfelelő, de híján van az érdeklődésnek. Az értékelés szerint annak érdekében, hogy a légitársaság elérje a háromcsillagos minősítést, mindenekelőtt a repülőtéri kiszolgálást kellene fejlesztenie.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.