Száraz lábbal a tengeren: 4 tengeri híd, felszíni átjáró Európában

Stralsund
PUBLIKÁLÁS: 2021. szeptember 08. 15:24
Négy impozáns híd, négy felfedezésre váró régió Európában, amelyek bakancslistára kívánkoznak – elsősorban azon utazóknak, akik számára a "tenger" nem csupán a forró, mediterrán partokat jelenti, de vonzza őket a Balti-, az Északi- és a Fekete-tenger is.
Branded Travel Content

A Rügen híd, Németország leghosszabb hídja

Hol? Stralsund városa és a Rügen-szigetek között, a Balti-tenger felett

A Rügen-szigetek Németország legnagyobb és egyben legzöldebb szigetcsoportja a Balti-tengeren. A legnagyobb híd itt egyértelműen a 60 ezer fős Stralsundot a szigetekkel összekötő 4100 méter hosszú Rügen híd (Rügenbrücke), amely 2831 méteren át a Strelasund-laguna felett fut, és 2007-ben nyerte el végleges formáját – jelenleg Németország leghosszabb hídjának számít.

Stralsund elsősorban a bestiális tengeri szörnyeket is felvonultató akváriumáról híres, de hangulatos történelmi belvárosa 2002 óta a Világörökség része. Először a német újraegyesítés után kezdték el a Stralsund felől megközelíthető Rügen-szigetek infrastruktúráját fejleszteni, hogy a 70 ezer lelket számláló szigetcsoportból igazi turistaparadicsom legyen, amely az egész országból, sőt, egész Európából vonzza a látogatókat.

Azok, akik nemcsak a forró, mediterrán éghajlatú tengerpartot kedvelik, de a hűvös romantikát is vonzónak találják, egészen biztosan jól érzik majd magukat Stralsundban és Rügen négy városának bármelyikében – Bergenben, Garzban, Putbusban és Sassnitzban –, ahogy a köréjük csoportosuló hangulatos falvakban is.

Érdekesség, hogy a régió hangulatos pihenőhelyekben gazdag, ahol a bátrak a 13-15 Celsius fokos tengerben is több helyen megmártózhatnak. A stralsundiak és a rügeniek számára egész nyáron természetes a fürdőzés, de a turisták inkább az augusztus végét, szeptember elejét választják, ha szeretnének megmártózni a vízben. A fő látnivaló errefelé a fehér sziklákkal szabdalt, gyakran erdőkkel borított vagy homokos partvidék, melynek 570 kilométer hosszú partvonalát fjordos öblök teszik még vonzóbbá. Ne lepődjünk meg az éttermek kínálatán: kifejezetten népszerű eledelnek számít errefelé a cápauszonyleves és a Bismarck szendvics, de különféle hering- és tonhal alapú finomságok is bőséggel akadnak a helyiek étlapjain.

Az Öresund híd, Nyugat-Európa és Skandinávia összekötője

Hol? Koppenhágán át Helsingørig, Malmőn át Göteborgig, Kalmarig és Karlskronáig, a Balti-tengert és az Északi-tengert összekötő Öresund tengerszoros felett

Ha szóba kerülnek a kombinált közúti-vasúti hidak, érdemes egy pillantást vetni Európa leghosszabb ilyen közúti-vasúti hídjára is, amely Koppenhágát Malmővel, de tágabb értelemben Közép- és Nyugat-Európát Skandináviával köti össze. Az Öresund tengerszoros felett futó Öresund hídon halad keresztül ugyanis az E20-as európai főútvonal, míg maga a híd a két part közötti távolság mintegy felét teszi ki, 7845 méter hosszan.

A dán oldalon a Koppenhágai repülőtértől a városon át Helsingørig juthatunk el, míg a svéd oldalon Malmőn át Göteborgig, Kalmarig és Karlskronáig utazhatunk. Az átkelő járművek 95 százaléka személyautó, és ma már sok az ingázó ezek között a települések között, de a nyaralók, pihenők száma is jelentősen nőtt az elmúlt 20 évben, mióta a hidat átadták.

Fedezze fel Németországot úgy, ahogyan csak kevesek teszik!

Ha turistaként nem az ismert útvonalak mentén járunk, sokkal jobban átérezhetjük a tájak hangulatát, megismerhetjük az ott élőket. A különböző építészeti stílusok és művészeti irányzatok meghatározzák az országrészeket és minden régiónak saját, karakterisztikus stílust adnak. Tudjon meg még többet Németország sokrétű művészeti és kulturális kincseiről ezen az oldalon. #YoursTrulyGermany (x)

A Krími híd, Európa leghosszabb hídja a kikötő mellett, amit mindenki magának akart

Hol? A Kercsi-szorosban, a Krím-félsziget és az orosz Krasznodari határterület között, a Fekete-tenger felett

A Fekete-tenger felett futó, 18,1 kilométer hosszú Krími hidat – eredeti nevén: Krimszkij moszt – 2018-ban adták át, a vasúti forgalom másfél évvel később indult meg. A régió legfontosabb közúti és vasúti hídja évente 13 milliós utasforgalommal büszkélkedhet. Bár viszonylag friss projekt, a Kercsi-szoros hídjának terve már Adolf Hitler fejében is megszületett, hogy felgyorsítsa a Harmadik Birodalom észak-kaukázusi invázióját. Egy évre rá, 1944-ben a Szovjetunió igyekezett hidat felhúzni a frissen felszabadított Krím-félszigethez, de a zajló jég aztán hónapokon belül tönkretette a hídkezdeményt. Hosszú időre fel is adták a helyi döntéshozók a terveket, és komppal oldották meg a két terület összekötését.

Maga a 157 ezres nagyváros, Kercs a Krím-félsziget keleti végében, a Fekete-tengert az Azovi-tengertől elválasztó Kercsi-szoros partján húzódik. A történelem során a törököktől kezdve az oroszokon és a német Harmadik Birodalmon át a Szovjetunióig sokan akarták maguknak a fontos kikötővárost, amely jelenleg Ukrajna része. Máig áll itt piramis alakú ókori szarkofág, ahol – a magyar turista számára érdekes – szkíta csavart aranygyűrűt is találtak, de találunk boszporuszi festészeti emlékeket, 14. századi török erődöt, cári kurgánt, vagyis halomsírt is, emellett pedig a Szovjetunió jellegzetes tömbházai is feltűnnek.

A Fehmarnsund híd, amelynek mentén páratlanul gazdag az élővilág

Hol? Großenbrode és a Fehmar-sziget között, a Balti-tengeren

A Fehmarn-sziget Rügen és Usedom után Németország harmadik legnagyobb szigete a Balti-tengeren. Közel 13 ezren lakják, de jelen formájában csak 2003. január elseje óta létezik, amikor a sziget összes korábbi önkormányzatának egyesülésével létrejött az egységes Fehmarn városa. Kevesen tudják, hogy bár a sziget meglehetősen északon fekszik, és ezért a hőmérő higanyszála nyáron is 15 fok körül marad, mégis többször megválasztották Fehmarnt Németország legnaposabb városának, amelynek köszönhetően a turisták is szívesen látogatják.

És hogy mi teszi vonzóvá a szigetet? A páratlan gazdagságú flóra és fauna, a nyulak és a rókák mellett megfigyelhető rengeteg – több mint 100 féle – vízimadár. Aki tehát erre jár, feltétlenül látogasson el a Wallnau-i vízimadár rezervátumba. A Balti-tenger szigetének nyugati partján fekvő mintegy 300 hektáros területet 1975-ben hozták létre a vándormadarak költő- és védőhelyeként.

A Fehmarn-szigetet egy kombinált közúti és vasúti híd köti össze a szárazfölddel, Großenbrode közelében. Bár már az 1910-es években is tervezték a híd építését, végül csak 1963-ban épült meg a Fehmarnsund híd, vagyis Fehmarnsundbrücke, a hozzá tartozó kompkikötővel együtt, hogy az élénk kereskedelmi kapcsolatban álló Hamburg és Koppenhága között minél gyorsabb legyen a közlekedés.

A híd a körülbelül 1300 méter széles Fehmarnsundot öleli át, amelyet mindkét oldalon 963 méterre szűkítenek a rámpák, vagyis közel egy kilométer hosszú és 21 méter széles hídról beszélhetünk. Érdekesség, hogy a Fehmarn-sziget csupán 18 kilométerre fekszik a dán Lolland szigettől, és noha a távolság leküzdésére korábban hidat terveztek, végül úgy néz ki, hogy alagút épül: az ún. Fehmarnbelt-kapcsolat a balti-tengeri Fehmarnbelt tengerszoros alatt fut majd. Ha elkészül, az alagút egy órával csökkenti majd a pillanatnyilag 4-5 órás menetidőt Hamburg és Koppenhága között közúton, és két órával lesz rövidebb a közlekedés vasúton.

A cikk megjelenését a Német Idegenforgalmi Hivatal támogatta, az anyagot a Branded Travel Content egyik szerzője készítette.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.