Alig tudott felszállni a gép, mert rosszul oszlottak el az utasok

Prága
PUBLIKÁLÁS: 2020. október 10. 12:07

Most készült el a jelentés a Wizz Air január 16-i, London Lutonból Prágába tartó járatának incidenséről. A gépnek a felszállás során nehézségei adódtak, miután a jármű súlypontja máshol volt a várthoz képest. Szerencsére sikerült biztonságosan landolnia a célállomáson - derül ki a simpleflying.com cikkéből.

A kép illusztráció Forrás: Jaroslaw Wojcik/pixabay.com

Az incidensnek egy gépcsere volt az oka, a Wizz Air ugyanis eredetileg egy 180 utas befogadására alkalmas, A320-as géppel tervezett felszállni, azonban az indulás napján a járművet egy 230 ülőhelyes A321-es repülőre cserélték.

Egy műszaki hiba miatt a Wizz Air irányítóközpontjának a változást bejelentő, automatizált e-mailje nem érkezett meg a Lutoni repülőtér Operatív Kezelési Osztályához (OHD) és Utasszolgáltatási Osztályához (PSD). Így az utasokat az A320-as súlyeloszlásának megfelelően ültették, a kabin hátsó részét üresen hagyva.

Amint a repülőgép elérte a felszállási sebességet, nem reagált megfelelően az irányításra, így be kellett kapcsolni a tolóerő-automatát. Amikor a repülés folyamán a személyzet elemezte a problémát, arra a következtetésre jutott, hogy a stabilizátor helytelen beállítása okozta a nehézséget. Amikor később kiderült, hogy a kabin hátsó részén nincsenek utasok, a kapitány új súlyeloszlási adatokat adott meg.

Az esetet követően a Wizz Air bejelentette, hogy javítani fogja az információtovábbítási protokollt, emellett további képzéseket tart az utaskísérő személyzetnek a súlyeloszlással kapcsolatos tudnivalókról.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.