Új szintet lépett a Suzuki

autó
PUBLIKÁLÁS: 2019. december 02. 11:43
A hagyományos benzinmotor mellett már egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor is segíti az Ignis és Swift modellek szén-dioxid kibocsátásának és üzemanyag-felhasználásának csökkentését.

A Suzuki vadonatúj hibrid benzin-elektromos motorrendszere, a Hybrid 12V könnyebb és kisebb, mint a megszokott hibrid rendszerek, ami a karosszériával egyesítve nemcsak gazdaságosabb, de fürge teljesítményt is biztosít a sofőr számára.

A hagyományos benzinmotor mellett már egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor is segíti az Ignis és Swift modellek szén-dioxid kibocsátásának és üzemanyag-felhasználásának csökkentését Forrás: Magyar Suzuki Zrt.

A kompakt lítiumion-akkumulátor a vezetőülés alatt helyezkedik el, nem vesz el helyet az autó utasteréből, tehát az utasok továbbra is a megszokott tágasságot élvezhetik az autóban. Emellett a Hybrid 12V magában foglalja még a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (ISG), és az ezzel működtetett Start/Stop funkciót is.

A Suzuki vadonatúj hibrid benzin-elektromos motorrendszere könnyebb és kisebb, mint a megszokott hibrid rendszerek Forrás: Magyar Suzuki Zrt.

A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, amelynek köszönhetően az újraindítás halkabb és simább, mint a hagyományos motorleállító rendszerek esetében. A rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden egyéb esetben elég csak lenyomni a kuplungot, és az ISG máris újraindítja a motort.

A rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját Forrás: Magyar Suzuki Zrt.

A Start/Stop rendszer főleg a városi forgalomban, piros lámpánál állva vagy dugóban ülve válik hasznossá. Ugyanis amikor nincs szükség a hagyományos, benzinmotor használatára, a rendszer lekapcsolja azt, így csökkentve a károsanyag-kibocsátást, valamint az üzemanyag felhasználását. A Hybrid 12V további nagy előnye, hogy nincs szükség töltésre, hiszen a motor regeneratív fékezéssel pedig áramot fejleszt. Ilyenkor a mozgási energia nem hővé alakul, hanem a fékezésből és a lassításból visszanyert energiát a két akkumulátor tárolja, amiből aztán az ISG egység az elektromosságot felhasználva rásegít a belső égésű motor működésére.

A Start/Stop rendszer főleg a városi forgalomban, piros lámpánál állva vagy dugóban ülve válik hasznossá Forrás: Magyar Suzuki Zrt.

Miután az autó eléri az utazósebességet, a lassítás során tárolt elektromosságot a rendszer a járműelektronika üzemeltetésére használja fel, és minimumra csökkenti az áramfejlesztést, hogy ezzel tovább növelje a motor teljesítményét

További információ: https://auto.suzuki.hu/technologia/technologia

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.