Kibővítik és korszerűsítik is a prágai Václav Havel nemzetközi repülőteret, mivel az jelenleg kapacitáshiánnyal küzd. Ez azt jelenti, hogy idén például a leszállások körülbelül 10 százalékát volt kénytelen elutasítani. Az utasforgalom 2013 óra folyamatosan növekszik.
A legnagyobb beruházás az új futópálya megépítése lesz – ez párhuzamos lesz a jelenlegi 06/24-es jelű pályával. Az új futópálya meglévőtől és a termináltól délre épül, így a két pálya közrefogná a terminált, írja az AIRportal.hu.
Ezen kívül a jelenlegi három terminál mellé még kettőt építenek, tovább bővítik a repülők állóhelyeinek számát és a biztonsági ellenőrzések rendszere is átalakul. 2028-ig elkészül a Prágát a repülőtérrel, illetve a közeli Kladno várossal összekötő villamosított vasútvonal is. A fővárosból a repülőtérre való kijutás ezzel felgyorsul, mindössze 25 percet vesz majd igénybe. A járatok indulnának mindkét végállomásról. A vasútépítés tervezett költsége megközelíti a 40 milliárd koronát (520 milliárd forint).
A repülőtér az idén 17,7 millió utast kezel, 5,8 százalékkal többet, mint tavaly. A fejlesztésekkel azt szeretnék elérni, hogy 2035-ben már évi 23 millió utas kezelésére legyen alkalmas.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.