Hallottak már a borosüveg hiányról? Németországban most épp ezzel küzdenek

borosüveg
PUBLIKÁLÁS: 2019. március 27. 16:19

A német borászoknak végre eljött az idő, hogy lepalackozzák a boraikat. De az ország egy igen komoly problémával találta szembe magát; nincs elég borospalack a piacon. A szakértők szerint ez egyszer annak tudható be, hogy hihetetlenül jó volt a tavalyi szüret, illetve azért, mert nem várt termelési problémák léptek fel.

Forrás: shutterstock.com

A pincészetek normális esetben más európai országokból importálnának borosüvegeket, de jelenleg minden bortermelő területen hatalmas a kereslet. A Bloomberg adatai szerint átlagosan 20 százalékkal nőtt a szüretelési arány 2018-ban. Olaszországban 14 százalékkal, míg Franciaországban 17 százalékkal több szőlőt szüreteltek, mint egy évvel korábban.

De nem csak a jó szüret okozza a problémát, az üveg palackok piacán is fennakadások vannak, mivel jelenleg csak egy-két nagy nemzetközi cég dominál. És ezek a palackkészítők inkább választják az üdítő italos cégek megrendeléseit, mint a bortermelőkét, mivel az üdítőkhöz sokkal nagyobb mennyiségű és jóval egyszerűbb (megszokott formájú) palack kell. Ezt sokkal könnyebb és profitálóbb teljesíteni, mint a boros megrendeléseket, mivel a pincészetek sok esetben egyedi formájú, színű, súlyú és zárhatóságú palackokat rendelnek, jóval kisebb tételben – írták a Bloomberg oldalán.

A cikk szerint a palack hiányt még az is súlyosbítja, hogy a vásárlók egyre inkább a környezetkímélő megoldások felé hajlanak, így mindenféle műanyag árútól igyekeznek távol tartani magukat. A bornál pedig még mindig az üvegpalack jöhet szóba, bármennyire is divatos a dobozos bor. Erre jött rá a Coca-Cola Németország is, ugyanis nemrég kampányt indított az üvegpalackos kólák visszatérésére. És ha ez a cég üveget szeretne, akkor a borok számára még annyi sem marad, mint eddig.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.