Hétfőtől indul és december 7-ig tart a Budapest-Hatvan vasútvonal Pécel-Aszód szakászának felújítása a tavaly márciusában a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elkezdett vasútfejlesztés részeként. Az utasok a 10 hónapos vágányzár ideje alatt vonatpótló buszokkal közlekedhetnek – mondta Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója szerdán az MTI szerint.
Loppert szerint a Volánbusz Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz. Gödöllőről a pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel biztosítja az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig, a tervek szerint a H9-es HÉV-vonalon pedig Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak.
Közölte, hogy az Örs vezér tere és Kerepes között hétköznap csúcsidőben a megszokottnál kétszer sűrűbben, 7-8 percenként indulnak majd a HÉV-ek. Három helyett hatkocsis vonatok viszik az utasokat a H8-as vonalon hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben.
Loppert az elővárosi vonatforgalmat érintő változásokról elmondta, hogy az S80-as személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel, illetve Aszód és Hatvan között közlekednek. Pécel és Aszód között pótlóbuszok szállítják az utasokat, az S80-as jelzésű buszok Pécel és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak, míg a G80-as jelzésű járatok csak a Bag, Dózsa György út 8. alatti buszmegállóban állnak meg.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az M3-as autópályán közlekedő buszok a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az IC-k és pótlóbuszaik pótjeggyel és díjmentes helyjeggyel vehetők igénybe.
A Budapest-Miskolc között közlekedő utasok átlagosan 30 perccel hosszabb menetidővel számoljanak.
Kiemelte, hogy az utasok a vonatok és a pótlóbuszok menetrendi változásairól a www.mavcsoport.hu/bphatvan honlapon, a HÉV-et érintő menetrend változásokról a www.bkk.hu honlapon tájékozódhatnak. A pótlóbuszokra a pénztárakban, valamint online és a Vonatinfó alkalmazáson keresztül is lehet jegyet vásárolni. A buszokra csak érvényes jeggyel lehet felszállni, a buszon nincs jegyváltási lehetőség.
A pótlásban távolsági kialakítású buszok vesznek részt, amiken kerekesszék csak összecsukott állapotban szállítható, kerékpárszállítás pedig nem biztosítható. A vasúti jegyek és bérletek a helyközi autóbuszjáratokra nem érvényesek.
A felújítás eredményeképp több vonat közlekedik majd Budapest és Hatvan között, a főváros és Gödöllő között zónázó vonatokat állítanak forgalomba, amik munkanapokon reggelente sűrűbben közlekednek majd a Keleti pályaudvarra. Emellett óránként közlekedik majd gyorsvonat Budapest-Keletiből Egerbe.
Bach Róbert, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a 10 hónapos vágányzár ideje alatt a tervek szerint négy állomást és közel 22 kilométer nyíltvonali vonalszakaszt építenek át a vasúti hidakkal együtt. 2020 év végéig 52 kilométer hosszú kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan között. Megszűnnek a lassújelek a vonalon, a vonatközlekedés stabilabbá válik. 13 állomás és megállóhely megújul, 6 állomásépület átépül, valamint 7 helyen összesen 330 darab új P+R parkolót és egy új megállóhelyet létesítenek Akadémiaújtelep néven, illetve 28 kilométeren zajvédőfal épül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.