A WWF a BCG Digital Ventures technológia vállalattal az elmúlt években közösen létrehoztak egy olyan honlapot, amelynek segítségével a felhasználók ellenőrizhetik egy termék vagy éttermi étel milyen forrásból származik.
"Könnyűszerrel el tudnak bújni az áttekinthetetlen ellátási rendszerben azok, akiknek termékei fenntarthatatlan módon készülnek. A környezetbarát módon, fenntarthatóan és etikusan termelőknek viszont nehéz magukra felhívniuk a közönség figyelmét" - magyarázta Paul Hunyor, a BCG Digital Ventures ázsiai régiójának illetékese, az opensc.com legfrissebb sajtóközleményében.
A fogyasztók és a viszonteladók világszerte egyre több információt szeretnének megtudni a termékekről, azok feldolgozásáról és szállításáról, hogy tisztában legyek vele, a folyamat teljes zöld és etikus-e. Manapság már egyre nagyobb számú étterem és élelmiszerbolt-hálózat igyekszik azzal vonzani a vásárlókat, hogy fenntartható termékeket árulnak, amelyek garantáltan nem erdőirtás és rabszolgamunka révén kerülnek az asztalra vagy a polcokra.
Az OpenSC platform ötlete 2017-ben alakult ki, amikor a WWF elindította a tonhalhalászatot követő alkalmazását a Csendes-óceánon. Az új platform először a halak és húsok eredetére koncentrál, majd az olyan termékek következnek, mint például a pálmaolaj.
A digitális eszköz környezetvédelmi, társadalmi, emberi jogi szempontokat vesz figyelembe, és a működtetők reményei szerint fenntarthatósággal foglalkozó testületek, rendszerek, vállalatok és nagy termelők is csatlakoznak majd a hálózathoz. A vásárlók az opensc.org platformon keresztül megtudhatják, hogy egy halat mikor és hol fogtak, a helyszín fenntartható halászati területen volt-e, és milyen körülmények közé került az ellátórendszerben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.