Nincs több nasi reklám a londoni tömegközlekedésben

Nagy-Briannia
PUBLIKÁLÁS: 2018. november 26. 13:32
Az angol főváros felveszi a kesztyűt, ha egészségtelen ételekről van. A londoni tömegközlekedésből eltűnnek a cukros üdítőket, gyorséttermi ételeket és mindenféle rágcsákat népszerűsítő reklámok.

A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London (TfL) és a brit főváros polgármestere, Sadiq Khan a múlt hét végén jelentette be a korlátozást, amelynek értelmében az élelmiszer- és italgyártók jövő februártól már csak „az egészségesebb termékeiket" hirdethetik a megállókban és a tömegközeledési eszközökön – írja az MTI.

A közlekedési eszközök óriási hirdetési lehetőséget jelentenek Forrás: fietzfotos/Pixabay

Az intézkedés oka, hogy az emberek naponta körülbelül 30 millió utat tesznek meg a TfL hálózatán, ami így hatalmas hirdetési lehetőséget biztosítanak a cégeknek, akár egészséges, akár egészségtelen ételekről van szó. Ezt a felületet szeretnék most az egészséges életmód népszerűsítésére használni, elsősorban a családok körében.

A jóléti társadalmakra jellemzően, Nagy-Britanniában is problémát jelent a gyerekkori elhízás, a reklámok megváltoztatásától azt remélik, hogy a szülők és a gyerekek változtatnak az étkezési szokásaikon. Az ötlet a lakosságnak is tetszik: egy korábbi felmérés szerint a londoniak 82 százaléka támogatja az elgondolást.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.