Elkezdték építeni a siklót a Gellért-hegyen

Budapest
PUBLIKÁLÁS: 2018. október 17. 07:25

Nagy változás előtt áll hazánk egyik legfelkapottabb turistacélpontja, a budapesti Gellért-hegy, bár erről a közvéleményt eddig nem tájékoztatták. Pedig már hónapokkal ezelőtt elkezdődött a hegyre tervezett sikló kivitelezésének előkészítése – írja cikkében a G7 szerzője, aki erről maga is a környéken dolgozó munkásoktól értesült, de később a beruházók is megerősítették a hírt. A Travelón legutóbb 2014-ben írtunk a sikló építésének tervéről, amikor felmerült az is, hogy a Gellért-hegyről kitiltják a turistabuszokat.

A gellérthegyi sikló a tervek szerint Forrás: Walton Imre / Carvatech

A Gellért-hegyre tervezett sikló megépítése először a XIX. században került szóba az akkor még lakatlan, szőlőtermesztésre használt hegyen. Aztán hosszú idő után a kilencvenes években vették elő az ötletet, majd 2004-ben meg is állapodott az építésről a fővárosi önkormányzat a Gellérthegyi Sikló Beruházó és Szolgáltató Kft.-vel. Most pedig nagyon úgy tűnik, hogy már bele is vágtak ebbe a projektbe.

A G7 megkereste a cég ügyvezetőjét, Walton Imrét is, aki szerint "a sikló egy szükséges infrastruktúra-fejlesztés, mivel a hegyre leginkább turistabuszokkal lehet feljutni, a keskeny utakon sűrűn forduló, sokszor kétemeletes buszok pedig jelentős terhelést jelentenek az amúgy nyugodt környéknek."

A gazdasági portál úgy tudja, hogy a sikló a Hegyalja út elejénél, a hegy gyomrában kialakított megállóból indulna, és a Citadella sétánynál lenne a másik állomása. A budavári siklóval ellentétben egy pálya lenne, középen egy kitérővel. Az első, meredekebb szakaszon az Orom utca vonaláig a föld alatt futna, az onnantól kezdődő lankásabb szakaszon pedig a földfelszín felett. A két siklókocsit egy olasz cég, a Leitner szállítaná, egy kabinba 40 ember férne be, a tervezett menetidő pedig 72 másodperc lehet. De a projekt része a hegy aljában lévő állomás mellett épülő buszparkoló is, ahol a tervek szerint 13 busz férhetne el (a Citadellánál most 12 férőhelyes a kapacitás, ennél valószínűleg jóval többre is szükség lenne). Az Erzsébet hídról lejövő felüljáró alá pedig egy pavilonszerű épületet terveznek, ahol kávézó és két kisebb üzlet is lenne.

A lapnak azt egyelőre nem sikerült megtudnia, hogy pontosan mikortól meddig tart az építkezés. Mindenesetre a Turizmus.com 2014-es áprilisi cikke szerint a siklóberuházás megvalósításához szükséges jogerős engedélyek március közepén már rendelkezésre álltak. De a munkaterületek átadásának feltétele a kivitelezői szerződések megkötése, a beruházás megvalósításának jogi kereteit szabályozó megállapodás szerinti garanciák rendelkezésre állása és a finanszírozásról szóló igazolás kiállítása. Akkor a Turizmus arról írt, hogy ezen feltételek teljesülését követően a beruházás várható időtartama 13-14 hónap. Ha pedig ezt az időtartamot mostantól számoljuk, akkor jövő év végére akár át is adhatják a főváros második siklóját.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.