Eredeti színekben pompázó Malév gép jelent meg a 2B Terminálon

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
PUBLIKÁLÁS: 2018. szeptember 24. 17:48

Hihetetlen látvány fogadja azokat, akik ezekben a napokban utaznak a Budapest Airport 2B Termináljáról – írja közleményében a Budapest Airport utalva arra a Malév-festésű Tupoljev Tu-154B2 típusú repülőgépre, amely az új utasmólónál áll. Az Aeropark ugyanis a nemrégiben felújított repülőgépet oktatási célból kölcsönadta a repülőtérnek.

A gép a Tu-154-es a HA-LCA lajstromjelet viseli Forrás: Hardy Mihály / Budapest Airport

Ez volt az első, a repülőtéri zsargonban csak nagyvasnak becézett utasszállító repülőgéptípus, amely megjelent a Malév flottájában. Mindez 1973. szeptember 5-én történt, vagyis a típus most ünnepli magyarországi pályafutásának 45. évfordulóját. A HA-LCA-t annak idején a Dr. Fülöp András főpilóta vezette személyzet hozta Magyarországra. A múzeumi gépet néhány nappal ezelőtt átkeresztelték a legendás Malév-kapitány emlékére, és nevét a gép orrára festették.

A 2B oldali utasmólónál álló veterán Malév-gépen az új utashidak üzemeltetését gyakorolják a földi kiszolgálók. A nagyvasat felvontatták az állóhelyre, és a Thyssen-Krupp cég által Spanyolországban gyártott mozgó utashidakkal a repülőtéri személyzet tagjai gyakorolnak rajta dokkolni. A közlemény szerint ez a megoldás mindenkinek előnyös: egyetlen légitársaság sem tud oktatási célokra repülőgépet kölcsönözni a flottájából, a múzeumi gépen viszont nyugodtan lehet gyakorolni. A különleges látvány pedig legalább így reklámozni is tudja a ferihegyi szabadtéri repülőgép múzeum, az Aeropark szolgáltatásait és autóbuszos repülőtér látogatásait.

A Tu-154-es típusból már csak néhány „M"-változat repül a világon, elsősorban Oroszországban, Kínában és Észak-Koreában. Forrás: Hardy Mihály / Budapest Airport

A Tupoljev Tu-154B-2 változat érdekessége, hogy kifejlesztésében a Dr. Fülöp András által vezetett csapat működött közre, szovjet mérnökökkel együtt, a Malév igényei szerint. Ez azt jelentette, hogy a gép robotpilótáját alkalmassá tették az ICAO II-es kategóriájú műszeres leszállító berendezés jeleinek vételére, valamint az eredetileg ötfős személyzetet három főre csökkentették. Korábban a Tu-154-es kabinjában a kapitány és az első tiszt mellett dolgozott még navigátor, rádiós tiszt és fedélzeti mérnök is. A B-2 változatban a pilóták javarészt átvették a navigálás és a rádiózás feladatát, de megmaradt harmadik tagnak a fedélzeti mérnök.

Az Aeropark Tu-154-ese várhatóan még néhány hétig látható lesz a 2B Terminál légi oldalán.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.