Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett talalálható Hotel Zeitgeistban tesztelik december óta az okos robotportás rendszert, a Gustaffot. Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely okostelefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervízt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit.
A bécsi startup mögött az Alexa nevű nyelvfelismerő rendszer áll. A hotel vendégei a hangvezérelt Amazon Echo készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre, például, hogy meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetőek el a szállodában, vagy arról, hogy milyen kikapcsolódási lehetőség vannak Bécsben.
A digitális hotelszervíznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálati munkakör leváltása.
A szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást, és így a hagyományos
portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére. Kereskedelmi
szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéreseket a
rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni.
A robotporta feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcs rendszer tesztelésén is
dolgoznak, amely okostelefonról is működtethető lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.