Kártalanítania kell a Ryanairnek azt a több mint száz utast, akiket szerda este hagyott ott Pozsonyban - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
A diszont légitársaság budapesti járata a rossz időjárás miatt nem tudott leszállni Ferihegyen, ezért a szlovák főváros repterén tette le az utasokat. Igen ám, de a beígért busz nem érkezett meg, az utasok nem kaptak érdemi tájékoztatást - a fáradt csapat gyakorlatilag teljesen magára volt utalva.
A FEOSZ pénteki közleménye szerint az érintetteknek minden kétséget kizáróan jár a kártalanítás, hacsak a cég nem bizonyítja, hogy ténylegesen rendkívüli körülmények merültek fel. Különösen, hogy az egyik sajtóértesülés szerint „Az egyik pórul járt utas utánanézett a Flightradaron, és kiderítette, hogy az a gép, amivel érkeztek, üresen visszarepült Budapestre 8:56-kor, majd jó nagy késéssel ment tovább immáron utasokkal Pisába és vissza Pestre."
Az utasok minden felmerült, ésszerű kiadás, így például a hazaút és a kifizetett jegyár megtérítését is követelhetik. Az Európai Bíróság már évek óta kimondta kötelező érvényű ítéletében, hogy a három órát meghaladó késést szenvedő utasokat a járattörléssel érintett utasokhoz hasonlóan kártalanítás illeti meg. Sőt, semmilyen vihar, műszaki hiba vagy egyéb körülmény sem mentesítheti a légitársaságokat attól, hogy váratlan helyzet esetén utasaiknak segítséget nyújtsanak és hazaszállítsák őket - emlékeztetett a FEOSZ.
A szövetség azt javasolja a fogyasztóknak, hogy minél hamarabb nyújtsák be a Ryanairnél kárigényüket amihez ne felejtsék el mellékelni a kárt igazoló bizonylatokat is. Ha pedig ez is eredménytelennek bizonyul, indítsanak ingyenes békéltető testületi eljárást az ügyben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.