
Április 1-től ismét fel lehet majd ülni a több mint százesztendős, régi körhintára, amelyet az első üzemeltetője után Scheffner-körhinta néven is emlegetnek. Rendbe hozták a körhinta forgófedélzetének figuráit, köztük a huszonkét faragott falovat, a két angyalos-tükrös hintót, a két kishajót és a két forgó gondolát, valamint a pódium közepén álló baldachinos építményt is. Kijavították a figurák sérüléseit és felületi hibáit, és valamennyit újra is festették. A hintók és a baldachin új aranyozást is kapott. A felújítások összesen 3,9 millió forintba kerültek, amelyből 2,9 millió forintnyi a körhinta tavalyi bevételéből származott. A fennmaradó összeget az Állatkert egyéb forrásaiból egészítette ki.
A forgófedélzet figuráinak és játékelemeinek rendbehozatala mellett a körhinta hajtásrendszerét is korszerűsítették. A körhintát korábban is villanymotorral hajtották, fékezéskor azonban a hosszú hajtótengelyt olyan erőhatások érték, amely a tengely anyagának gyors elfáradásához és végül a tengely idő előtti töréséhez vezettek. A hajtásrendszer korszerűsítése nyomán rövidebb hajtótengely is elegendő, a fékezés maga pedig „motorfékkel", a villanymotor fordulatszámát szabályzó frekvenciaváltóval történik.
A látogatók az állatkerttől függetlenül, 400 forintos belépő megvásárlása után ülhetnek fel a körhintára a tavaszi szezonban csak hétvégenként, de nyáron ezt már minden nap megtehetik délelőtt 10-tól délután 6 óráig.
A már Fővárosi Állat- és Növénykerthez tartozó hullámvasutat és a mesecsónakot – a körhintával ellentétben – jelenleg nem használhatja a közönség, mert azokat csak egy építési területen át lehetne megközelíteni. A területre tervezett Pannon Park várhatóan az évtized végére készülhet el, ezt követően a mesecsónak és a hullámvasút használatának sem lesz majd akadálya - olvasható az állatkert közleményében.
A Fővárosi Állatkert oldalán arról ír, hogy a körhinta a ma rendelkezésre álló adatok alapján valószínűleg 1906 óta üzemel. A rajta lévő faragott falovacskák egy része állítólag egy még régebbi körhinta része volt (az 1997-es felújítás idején tizenhat festékréteget tártak fel a figurákon, vagyis sokszor újrafestették őket). A körhinta évtizedeken át egy volt a vurstli látványosságai közül, a szomszédságában felállított Feszty-körkép, a Klupáti-féle körhinta, a Pöltl-féle céllövölde, a plasztikon és a Fortuna mozgó mellett. Ezek a látnivalók az idők során vagy eltűntek, vagy máshová kerültek, így ez a körhinta az egyedüli, amely a vurstli 1910 és 1950 közötti korszakából megmaradt.
A második világháborút követően – a vurstli többi játéküzemhez hasonlóan – ezt a játékot is elvették korábbi tulajdonosaitól és állami tulajdonba vonták. Amikor 1950-ben a régi vurstli és a vele szomszédos Angolpark területén a moszkvai Gorkij Park mintájára létrehozták a Vidámparkot, a régi körhinta is annak része lett. A Vidámpark 1950-tól 2013-ig üzemeltette a körhintát, 1997-ben Europa Nostra-díjat kapott, és még abban az évben védett műemlékké nyilvánították.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.