Nemrég írtunk arról itt a Travelón, hogy szeptember közepe óta már egységes, a borvidék nevét magán viselő palackokban kaphatók a szekszárdi borok, amelyekbe kizárólag szekszárdi kadarkák, kékfrankosok és bikavérek kerülhetnek. Az egységes üveg nem véletlen, a közös arculat a nemzetközi piacon is komoly értéknövelő tényező. Hasonló gondolatok mentén mutatta be szombaton a Balatoni Kör csapata is a BalatonBor címkéjét, az Olaszrizling Október rendezvényen.
A közös termék elkészítésével, az első régiós bormárka létrehozásával szeretnék tovább erősíteni a balatoni borászok összefogását az idei szürettől kezdve. A BalatonBor jövő április végén már Ipacs Géza által tervezett új egységes címkével kerül piacra, de a címkén minden esetben szerepel majd az adott olaszrizling tételt elkészítő borász vagy borászat neve is.
"Nemcsak a borok piacán, de a gasztronómiában és turizmusban is világszerte elsősorban a régiók, régiós márkák versenyeznek, ezért itthon is a versenyképesség elengedhetetlen feltétele, hogy létrehozzunk és megerősítsünk ilyen régiós ernyőmárkákat, aminek a BalatonBor lehet az első példája. A Balaton Bora név inkább szlogen lesz, a Made in Balaton a régiós védjegy megnevezése, míg a sokkal tömörebb BalatonBor a márkanév" - idézi a közlemény Kardos Gábor, a Balatoni Kör elnöke szavait, aki hozzátette, hogy több mint egy éves szakmai egyeztetési folyamat eredményeképpen jött létre egy mindezt megalapozó kritériumrendszer.
A kezdeményező borászok ez alapján bíznak abban, hogy régiójuk minden minőségi borászata iránt elkötelezett családi pincészet el fogja készíteni saját BalatonBorát, ezzel is erősítve az innovatív közösségi márkaépítést.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, Tornai Tamás szerint a balatoni borrégió számára egészen új lehetőségeket teremt a közösségi marketing és a BalatonBor mint új típusú közösségi termék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.