Jó ha tudja, ha nyaralni indul - így kártalanítják a légitársaságok

légitársaság
PUBLIKÁLÁS: 2015. június 22. 12:26
Jó ha tudja, ha nyaralni indul – így kártalanítják a légitársaságok

Ha idén külföldre készül nyaralni, nem árt, ha előre felkészül a legrosszabb eshetőségekre is: hogy netalántán késni fog a gépe, elkeveredik a csomagja, esetleg még a járatát is törlik. Bár rendszeresen esik szó arról, milyen esetekben és hová fordulhatunk kártalanításért, nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy milyen fontos élnünk a jogainkkal.

Fotó: Dov Harrington / flickr

Többféle kártalanítás is járhat a légitársaságok utasainak késés vagy járattörlés esetén, amely a távolságtól függően 250, 400, vagy 600 euró lehet – idézi az MTI a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európai Fogyasztói Központjának vezetője által az M1-nek adott nyilatkozatot. Kriesch Attila elmondta, hogy járattörlés esetén a légitársaságnak többféle szolgáltatást kell felajánlania: a jegy átfoglalását egy másik járatra vagy a jegyár visszatérítését. Ha az utasok az elutazás mellett döntenek, a légitársaságnak a lehető legközelebbi időpontra kell átfoglalást biztosítania. Emellett, ha a repülőtéren kell éjszakázniuk az utasoknak, akkor a légitársaságnak szálláslehetőséget is fel kell ajánlania, valamint a várakozás idejével arányos mennyiségű étkezési lehetőséget.

Három óránál hosszabb késéseknél az utasok kártalanításra jogosultak, ami távolságtól függően 250, 400, vagy 600 euró lehet, kivéve, ha a késést rendkívüli körülmény okozta (például kiszámíthatatlan időjárás). Járatkésés esetén két óra elteltével már gondoskodnia kell a légitársaságnak étkezésről vagy frissítőkről, a jegyár visszakérésére azonban csak öt óra elteltével van mód.

Fotó: Mark Hodson Photos / flickr

A csomagok elvesztését haladéktalanul be kell jelenteni, de legkésőbb 7 napon belül, mert hét napon túl az utas elveszíti minden igényét a légitársasággal szemben. Ha a csomag megsérül, vagy hiányosan kapjuk vissza, nagyjából 1300 euró az az értékhatár, ameddig a légitársaság felelősséggel tartozik érte.

Az utasok az EU-n belül másik tagállami céggel szemben felmerülő fogyasztói panaszokkal az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhatnak. Ha bővebben szeretne olvasni a témáról, olvassa el ezt a cikkünket is!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.