Idén ötödszörre kampányolnak a pezsgőfogyasztásért a champagne világnappal. A rajongók azzal csatlakozhatnak a kezdeményezéshez, hogy elfogyasztanak egy palack champagne-t és a #ChampagneDay jelöléssel megosztják az élményt a közösségi oldalakon. Az Amerikából származó trend az évek során világméretűvé duzzadt, és a nagy márkák - mint a Moët & Chandon és a Veuve Clicquot - mellett a francia Champagne régió termelői is csatlakoztak a kampányhoz. A pezsgőnap október utolsó pénteke, vagyis idén október 24-e.
A Franciaország északi részén található Champagne borvidéken több mint 33 ezer hektárnyi termőterületen 15 700 termelő és 300 champagne-ház dolgozik. Három szőlőfajtájuk a pinot noir (az ültetvények 38%-a), a pinot meunier (32%) és a chardonnay (30%). A régió borai szigorú eredetvédelmi szabályozás alatt állnak, kizárólag az itt szüretelt termésből helyben elkészített pezsgő címkéjén szerepelhet a Champagne jelölés. Mára az UNESCO is felfigyelt a régióra, pozitív döntésük esetén 2015 nyarán a „Dűlők, Champagne házak és pincék" felkerülhetnek a Világörökségi Listára.
Fogyasztásban a franciák vezetik a listát, 2013-ban a közel 305 millió palack 55 százalékát megtartották maguknak. E mellett közel kétszáz országba jut belőle. Az exportpiacokon hosszú évtizedek, talán nem túlzás azt mondani, hogy évszázadok óta a britek a leglelkesebb rajongók – Nagy Britannia 30 millió palacknál is többet vásárolt tavaly. Őket követi az USA és Németország 17 és 12 millió fölötti fogyasztással. Japán a negyedik helyen kevéssel előzi le Belgiumot.
Magyarország is szereti a champagne-t, 2013-ban a hivatalos statisztikák szerint 50 657 palack fogyott belőle. A legnépszerűbbek – ahogyan világszerte – a két komoly tradícióiról ismert ház, a Moët & Chandon és Veuve Clicquot márkák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.