Luxusrepülőjárat indul Londonból New Yorkba

USA
PUBLIKÁLÁS: 2014. július 07. 17:35
Melyik a világ leghosszabb repülőjárata? Melyek a legérdekesebb újdonságok a repülés terén? Melyik európai városba érdemes elruccanni a hosszú hétvégén? Hogyan férhetne bele minden szükséges dolog egyetlen kabinbőröndbe? Ilyen kérdésekre ad választ a Travelo új rovata, az Útra Kész.

Új rovatunkban a legfrissebb repüléssel kapcsolatos hírek mellett eláruljuk azt is, melyik reptéren mit érdemes a duty free-ben vásárolni, hol a legjobb a fedélzeti kaja és melyik járaton kapjuk ugyanannyi pénzért a legtöbb helyet a lábunknak.

Indulásként az Amerikába induló luxusjáratokat járjuk körül. A pénzügyi válság óta most először ismét élénkül a luxusrepülés piaca: a brit Odyssey Airlines turistaosztály nélküli járatokat tervez, az amerikai Spike Aerospace pedig felélesztené a Concorde-ot.

Fotó: Odyssey

Szuperhosszú és teljesen vízszintesre dönthető ágyakon pihenhet luxuskörülmények között az a negyven utas, akik az Odyssey Airlines hamarosan induló London-New York járatán utaznak. Az új brit légitársaság kifejezetten az üzleti utasokat célozza szolgáltatásával. Bombardier CS100-as gépük a London City repülőtérről indul először 2016-ban New Yorkba.

Korábban a Silverjet, az Eos és a Maxjet is kínált hasonló, csak üzleti utasokat szállító járatokat London és New York JFK között, ám a világgazdasági válság begyűrűzésével beszüntették szolgáltatásukat. Jelenleg a British Airways közlekedtet turistaosztály nélküli járatokat New Yorkba, ezek azonban leszállnak az írországi Shannonban, míg az Odyssey közvetlenül repül majd Londonból Amerikába.

Fotó: Spike Aerospace

A bostoni Spike Aerospace a Concorde nyugdíjazása által teremtett űrt próbálja kitölteni: a cég azt tervezi, hogy 4-5 éven belül olyan szuperszonikus meghajtással rendelkező járatokat indít New York és London között, melyek képesek lesznek kevesebb mint négy óra alatt megtenni az utat. Egy másik amerikai cég, a HyperMach Aerospace Ltd még merészebb tervekkel állt elő: az ő gépük sebessége elérné a Mach 4-et (óránként 2600 mérföldet), így egy óra alatt átérne New Yorkból Londonba. A cég arra számít, a 2020-as években már gyártásba kerülhetnek sugárhajtású gépei.

Fotó: HyperMach Aerospace

Londonból egyébként még egy útvonalon repülnek csak üzleti utasokat szállító gépek. A Heathrowból a katari Dohába induló járatot a Qatar Airways üzemelteti május óta. A 40 utas fogadására képes gépen egy retúrjegy 4300 fontba kerül.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.