
Az új IC+ kocsikat tesztelték már osztrák szélcsatornában, 300 km/h-s menetszélben és -50 fokos hidegben, hamarosan pedig külső zajmérésen vesznek részt. Az Európai Unió támogatásával készült járművek március végén ugyanis utolsó futópróbájukra indulnak Svájcba, de előtte még egy, a szomszédos Vasúttörténeti Parkba tartó próbaúton mutatták be a prototípusokat a sajtó munkatársai számára.
A MÁV Zrt. igazgatósága még 2011 nyarán fogadta el a MÁV-Gépészet kezdeményezését egy teljesen új IC-kocsitípus megépítésére, a tervezést magyar mérnökök végezték, a munkálatok a szolnoki járműjavítóban zajlottak. A két kocsi gyártása és a hozzá szükséges géppark kialakítása 1,4 milliárd forintba került.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az indulás előtti sajtótájékoztatón elmondta, ha minden a tervek és reményeik szerint halad, megkezdődhet a sorozatgyártás, amely 200 új munkahelyet teremthet - köztük a fogyatékkal élők számára is -, míg a beszállítóknál további 200-250 új munkahely jöhet létre.
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója hozzátette, hogy a két IC+ vasúti kocsit várhatóan az idén ősszel már forgalomba állítják. Közben kitért a hosszú távú utazásokra tervezett ülések ergonómiai kialakítására, a járműveket ugyanis később nemcsak belföldi, de nemzetközi forgalomba szeretnék állítani. A nemzetközi EuroCity vonatokhoz csatolva legalább kihasználhatják majd a 200 km/órás megengedett sebességüket, Németország és Ausztria irányába tartva.
Az Indavideó stábja tavaly májusban járta be az egyik új IC+ kocsit a szolnoki járműjavítóban. Akkor a prototípus csak 90 %-os készültségi állapotban volt, a kábelek lógtak, a kapaszkodók még lötyögtek benne, de a lehajthatós, méretében növelhető laptoptartó asztalok, a konnektorok és a lila kárpítozott ülések már a helyükön voltak. Az utolsó simításokat azóta elvégezték, a kocsikat légkondicionálóval, wifivel és audiovizuális eszközökkel látták el. Így kerültek fel a plafonra a felfüggesztett monitorok, ahol a GPS-alapú utastájékoztató rendszer adatai futnak rajta, de a kalaptartó alatt futó idő és hőmérséklet kijelző sáv is funkciót kap idővel. Az ülések kárpítja hozza a klasszikus tömegközlekedési lila mélyebb árnyalatát, a mosdófülkét pedig határozott narancsban képzelték el.
A belső térben a mobil eszközök, telefonok, laptopok számára elektromos csatlakozókat alakítottak ki, ingyenes wifi használható és belső videó-felügyeleti rendszer működik az utastérben. A kocsiban zárt rendszerű wc-blokk található, így aztán vészhelyzet esetén sem kell összeszorított térdekkel várni arra, hogy elinduljon az állomásról a vonat, a végtermék ugyanis nem folyik ki alul a sínekre.
Legutóbb a Zalaegerszeg és Budapest közötti IC járat állt forgalomba, így tavaly december közepe óta a hét vonatpár mellett, naponta négy - vasárnaponként öt - InterCity járat közlekedik a két város között. A sajtótájékoztatón az államtitkár kiemelte, hogy a belföldi vasúti forgalomban több mint 700 wifi-vel ellátott jármű közlekedik, az idén pedig befejeződik a 300 távolsági forgalomban közlekedő vasúti kocsi felújítása is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.