
A Starbucks korszaka lejárt: már nem a sarki kávézóban üldögélve lógnak az ingyenes wifin azok a fiatal magánzók, akik pénzkidobásnak tartják az irodabérlést, hanem a négy-öt csillagos hotelek előcsarnokaiban, írja a Wall Street Journal. A szállodák pedig kifejezetten örülnek, hogy élettel telik meg a lobbi, és nem csak fáradt vendégeik lézengenek benne.
Egy hotel imázsának ugyanis nagyon jót tesz, ha pezseg az élet a társalgóban. Alex Calderwoodnak, az amerikai Ace Hotels szállodalánc egyik alapítójának feltűnt, hogy a portlandi Ace hotel lobbija helybéliek egyik kedvenc találkozóhelyévé vált, és úgy döntött, a többi szállodájában is igyekszik hasonlóan vonzó körülményeket teremteni, írja a Wall Street Journal.
A lap által megszólaltatott szabadúszók szerint a lobbi kellemes munkahely, mivel nem olyan zajos, mint egy Starbucks kávézó, és a mellékhelység sem foglalt állandóan. Igaz, a kávé kicsit drágább, mint a főutcán, viszont az ingyenes újratöltés amerikai hagyománya itt is él. A szálloda mellett szól az is, hogy rengeteg konnektor áll a vendégek rendelkezésére.
Persze kockázatos is lehet, ha nem a megfelelő közönség látogatja a helyet: „Ha egy hotel a lobbijába invitálja a helybélieket, nagyon fontos, hogy a brandjének megfelelő társaságot vonzzon" – nyilatkozta Laurent Vernhes, a Tablet Hotels szállásfoglaló oldal társalapítója a lapnak.
Magyarországon egyelőre nem divat hotelek társalgóiban dolgozni, leginkább talán azért, mert a szállodáknak sem hiányzik ez. Bár vannak hotelek, ahol az étteremben ingyen adnak wifit a vendégeknek – például a budapesti Kempinskiben - másutt erről hallani sem akarnak. Az Intercontinentalban például nemrég egy sajtótájékoztató után a szálloda éttermében 10 eurót kértek a wifiért újságírónktól, aki szerette volna tudósítását elküldeni. Hiába üldögélt kávéja és süteménye felett, a fogyasztáshoz nem járt ingyen internet.
Rövid és nem reprezentatív felmérésünkből az derült ki, a harmincas kreatívok itthon kocsmákban, kávézókban és gyorséttermekben szoktak az ingyen wifin lógni, a szállodák éttermei és társalgói nem vonzzák őket különösebben. Hamarosan részletesebben is feltérképezzük, hova érdemes mennie annak, aki szeret idegenben dolgozni Budapesten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.