Mostantól Sanghaj diktálja az ázsiai divatot

Kína
PUBLIKÁLÁS: 2014. február 10. 10:57
Hongkongot is megelőzve, a kelet-kínai Sanghaj lett Ázsia új divatfővárosa egy új jelentés szerint.

A Global Language Monitor (GLM) kutatóintézet által készített, a kínai sajtóban széles körben idézett rangsor szerint egy év alatt tizenkét helyet javítva Sanghaj ma a globális lista tizedik helyezettje - írja az MTI:

Az Ázsia divatfővárosa helyet éveken át magáénak tudó Hongkong ugyanakkor nyolc helyet hátracsúszva már csak a huszadik a sorban. Kína különleges igazgatású övezetét az ázsiai versenytársak közt a 11. helyezett Tokió és a 18-ikként besorolt Szingapúr is megelőzi - derül ki a rangsorból.

Fotó: David Hogsholt / Europress / Getty

A lista összeállításához a GLM negyedmillió újság és közösségimédia-oldal trendjeit, divattal kapcsolatos kommunikációját vizsgálta. Sanghaj előretörését több tényező is magyarázza. Egyrészt a nyitottságáról és bő másfél évszázados külföldi befolyásáról is ismert város az országon belül is a kísérletezés, az új irányok terepe, nemzetközi jellege miatt az országos trendek kiindulópontja. Másrészről Sanghaj Kína kereskedelmi központja, számtalan nagy nemzetközi cég - köztük divatházak - választja nemcsak kínai, de regionális központjául.

A 24 milliós metropoliszban ma kivétel nélkül minden globális divatmárka jelen van, a kétévente megrendezett Sanghaji Divathét befolyása a szakemberek szerint egyre nagyobb. Ugyancsak jelentős tényező a sanghaji lakosok növekvő vásárlóereje.

A luxuscikkeket vásárló sanghajiak a felmérések szerint kétszer annyit költenek egy-egy vásár alkalmával, mint New York-i társaik. A GLM szerint az elmúlt fél évben luxuscikkeket vásárlók több mint 90 százaléka tervez hasonlóan tenni a következő hat hónap során is, míg New Yorkban csupán a válaszadók háromnegyede fogalmazott hasonlóképp.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.