Az Indóház úgy értesült, véglegesen eldőlt, áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani. Pontosabban minden távolsági vonatra külön-külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni száz kilométernél hosszabb útra.
A lap szerint a MÁV-Startnál "kézzel-lábbal" tiltakoztak az emelés ellen, ők tudják, hogy az utasvesztést eredményez majd. Másrészt a gyorsvonatok kiemelése ellentétes a mostanában követett filozófiával. Tőlünk nyugatra és északra inkább az a jellemző, hogy az IC-k is normál árban járnak, csak a nagy sebességű – TGV, ICE – a drágább. Ha a gyorsok (és sebesek) drágítására akarunk példát találni, Románia felé kell nézni. Mellesleg a gyorsvonatok tényleges költsége a ritkább megállás miatt inkább kisebb, mint a személyeké, persze csak ha azonos járművek ugyanannyi utast visznek. Ez volt a fő indok, amikor 1991 júniusában megszüntették a gyorspótjegyet.
Az Indóház szerint a bérleteseknek és a 100 kilométernél rövidebb távra utazóknak nem kell majd pótjegy. Egyelőre nem tudni pontosan, mennyibe kerül a pótjegy, melyet április közepén vezethetnek be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.