A Qantas bejelentette, hogy Airbus A380-as gépein – az érdeklődés hiánya miatt – egyelőre szünetelteti az idén márciusban bevezetett internetes szolgáltatást – írja hírlevelében a TTG Hungary. Az ausztrál nemzeti légitársaság elsőként a Londonba és Los Angelesbe közlekedő járatain tette lehetővé, hogy az utasok repülés közben wi-fi hozzáféréssel használhassák a fedélzetre felvitt elektronikus eszközeiket. A próbaidőszakról készített felmérés azonban lesújtó eredménnyel zárult, mivel a Qantas szerint mindössze az utasok öt százaléka vette igénybe a most leállított szolgáltatást.
Mindez azért is érthetetlen, mivel szakmai elemzők egybehangzó véleménye szerint, 2015-re már a világ légitársaságainak több mint egyharmada szereli fel flottáját vezeték nélküli internettel, és a repülőgépek fedélzetén nyújtott wifi szolgáltatások az évtized közepétől akár már hasznot is termelhetnek. Bár az legalább négy-öt évbe is beletelhet, hogy az ezzel kapcsolatos beruházások költségei megtérüljenek, de ezt követően már a rendszerek akár szerény mértékű profitot is termelhetnek majd.
Az Egyesült Államok belföldi légiflottája kommunikációs célra elsősorban a földi bázisú Aircell technológiát használja, míg Európában, a Közel-keleten és Ázsiában inkább az Inmarsat műholdak segítségével terjed az internetes (illetve a GSM/GPRS mobiltelefonos) szolgáltatás. A nagyobb megrendelők – mint például az amerikai Southwest Airlines vagy a Lufthansa és a Turkish Airlines – a Row 44, illetve a Panasonic Avionics System segítségével nyújtanak nagysebességű internetszolgáltatást utasaiknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.