A maximális támogatási keretet ítélte meg az Európai Bizottság a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Könnyű elérni, nehéz elhagyni elnevezésű pályázatára, amelyet idén áprilisban nyújtottak be. Az immár hetedszer induló EDEN projekt így - az előző évekhez hasonlóan - az Európai Unió és az MT 75-25 százalékos társfinanszírozásával valósul meg.
Az idei projekt célja olyan helyek felkutatása, amelyeknek az attrakciói és szolgáltatásai a legszélesebb közönség által elérhetőek életkortól és fizikai állapottól függetlenül - derül ki az MT hírleveléből. A pályázati kiírás december 11-én jelenik meg, ezt követően turisztikai régiónként információs találkozókat tartanak, ahol a potenciális pályázók tájékozódhatnak a részvételi lehetőségekről és feltételekről. A pályázati kiírás, útmutató, a formanyomtatványok és a találkozók időpontjai a www.eden.itthon.hu honlapon lesznek elérhetőek.
Az Európai Bizottság 2006-ban indította el a European Destinations of Excellence, azaz a Kiváló Európai Desztinációk elnevezésű programot. A pályázat keretében megvalósítandó projektek célja, hogy felhívják a figyelmet az európai turisztikai desztinációk értékeire, sokszínűségére és ösztönözzék a szezonalitás és a területi koncentráció oldását.
Az MT által lebonyolított projekt keretében 2006-ban "Vidéki desztinációk" (nyertes: Őrség), 2007-ben "Hagyományok" (nyertes: Hortobágy), 2008-ban "Ökoturizmus" (nyertes: Írottkő Natúrpark), 2009-ben "Természetes vizek" (nyertes: Tisza-tó), 2010-ben "Régi értékek, új funkciók" (nyertes: Mecsek) témában hirdették meg az EDEN-pályázatot.
Tavaly a korábbi évektől eltérően nem egy adott témára, hanem az elmúlt évek nyertes desztinációinak népszerűsítésére írt ki pályázatot az Európai Bizottság. A projekt során a Magyar Turizmus Zrt. partnere a Cseh Turisztikai Hivatal volt. Az együttműködés keretein belül magyar újságírók csehországi, míg cseh újságírók magyar EDEN-nyertes helyeket látogattak meg, a tanulmányutakat számos sajtómegjelenés követte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.