Diétatrendek: Így egye magát soványra 2020-ban!

Diétatrendek: Így egye magát soványra 2020-ban!

Évről évre újabb és újabb divathóbortok jelennek meg már az ételek területén is. Sorra jönnek a csodákat ígé­rő diéták, de biztosan mindegyiket követni kell? Íme, idén ezek lesznek a legnépszerűbbek.

Évről évre újabb és újabb divathóbortok jelennek meg már az ételek területén is. Sorra jönnek a csodákat ígé­rő diéták, de biztosan mindegyiket követni kell? Íme, idén ezek lesznek a legnépszerűbbek.

A közösségi média ha­tására szinte mindennap vá­laszthatnánk, hogyan kívánunk megszabadulni a fölös kilóktól, annyiféle diéta van, az egészen extrémektől a vi­szonylag tarthatókig. A dietetikusok tanácsa szerint azonban nem diétát kell választani, hanem egy hosszú távon tartható egészséges életmódot. Ezzel nemcsak a testének, de a lelkének is jót tesz. Jöjjenek 2020 diétatrendjei!

Intuitív étrend

Ez egy extrémen tudatos étrend, az evés élvezetére teszi a hangsúlyt. Mindent lehet enni, semmi sem kivétel, egyedül a test rezdüléseit kell figyelni, hogy mikor és mire van szüksége. Nem biztos, hogy ez a megfelelő diéta egy stresszevőnek vagy egy édesszájúnak, akinek valószínűleg semmi mást nem fog „kérni” a szervezete, mint a cukrot.

© Shutterstock

Mind-diéta

Napi háromszor teljes kiőrlésű gabona, napi egyszer zöldség, napi egy pohár bor, heti háromszor hüvelyes, heti kétszer szárnyashús, heti egyszer hal: ez a Mind-diéta alapkövetelménye. Tilos zsírban sült ételeket, sajtot, vajat, vörös húsokat, péksüteményeket és finomított cukrot enni. A dietetikusok szerint ez egészen tartható és kedvező étrend.

Ajurvédikus étrend

Ez a több ezer éves indiai diéta 3 testalkatot különböztet meg, és ezeknek megfelelően állítja össze az étrendet. Ehhez folyamatosan konzultálni kell a vezetővel, aki megszabja az étrendet, és jógával, tisztító eljárásokkal és masszázzsal egészítik ki a diétát. A dietetikusok nem ajánlják, hiszen mindenkinek személyre szabottan kell meg­találnia a szer­vezetének megfelelő életmódot és ét­rendet.

© Shutterstock

Primal diétatrend

Ez egy méregtelenítő diéta, ami csakis a nyers ételeket engedélyezi. Így a hús is maximum szusi, carpaccio vagy bifsztek formájában bevihető. Nagyon óvatosan kell ezekkel a drasztikus diétákkal bánni, mert az egészséges szervezet magától is méregtelenít, nem kell külön összpontosítani erre.

Flexitáriánus étrend

Ezen a flexibilis és a vegetáriánus szóból összerakott diéta szerint nem kell lemondani a húsról, csak kevesebbszer szabad enni azt. Ez az étrend rengeteg gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz, semmi feldolgozott élelmiszert és cukrot. Egészen jól hangzik, a sok zöldség és gyümölcs számos egészségügyi előnnyel jár.

© Shutterstock

If-étrend

Ez egy időszakos böjt, vagyis meg kell szabni egy napban, hogy mettől meddig eszik. A legtöbbször 10–18 óráig engedélyezik ma­guk­nak az ételt ezen diéta kö­vetői, de előtte és utána semmit nem esznek. Na­gyon veszélyes ez a diéta, hiszen a reggeli a legfontosabb az emberi szervezet számára, emellett 16 órán keresztül böjt alatt a szervezet nem jut elég tápanyaghoz.

Nincs kifogás!

Bár Kiss Virág bikinimodellnek a természet csodás alapot adott, az alakjáért nap mint nap sokat dolgozik. Ő a következőket tanácsolja, ha úgy döntött, új célokat tűz ki maga elé, új életbe kezd idén:

1. Kezdje el még ma! Ne halogassa!

2. Tűzze ki a célt!

3. Rakja össze a heti időbeosztását, amibe minimum heti 3 edzés is belefér!

4. Figyeljen oda az étkezésre, felejtse el a karácsonyi maradéksütiket, -csokikat, -szaloncukrokat! Hagyja el ezeket a nasikat és a zsírosabb ételeket kezdetben!

5. Legfontosabb: ne adja fel 1-2 hét után! A testének idő kell, legyen türelmes!