Test és lélek

Fogyózna a nyáron? A tik-tak módszerrel mindent ehet – csak nem mindegy, mikor

Bors

2021. július 5. hétfő 13:00

Szinte mindent lehet enni, de nem mindegy, mikor.

Forrás: Getty Images

Nincs rossz étel, csak rossz időzítés, legalábbis ezt mondják táplálkozási szakértők. A tik-tak diéta segítségével tökéletesen be tudjuk osztani, hogy mely ételeket mikor együk meg. Így a szervezetünk le tudja ezeket bontani és nem maradnak rajtunk feleslegként.

Hogy néz ez ki a gyakorlatban?

Reggel 7-kor kezdjünk egy pohár vízzel! Reggelre kiszáradunk, ezért kell a folyadékpótlás.

8-kor érdemes zabpehelyhez nyúlni, hogy egész napra legyen energiánk.

9-kor egy jó kávé? A koffein elég adrenalint juttat a vérbe, amitől felpörgünk munkakezdéskor.

10-kor jöhetnek magvak. Nemcsak fehérjét, de nagyon jótékony omega-6 zsírsavakat is tartalmaznak.

11-kor zeller? Miért ne! A rostra szüksége van az emésztőszerveknek, a benne lévő kálium pedig beállítja a vérnyomást és csökkenti a stresszt.

Délben együnk halat! Nagyon magas az omega-3 tartalmuk, ami nagyon jó az agynak és a szívnek.

Délután 1-kor jöhet a saláta. Ekkor a leggyorsabb az anyagcserénk, a zöldségek viszont nem terhelik le a gyomrunkat.

2-kor bogyózzunk! Alig emelik meg a vércukorszintünket, miközben magas az antioxidáns-tartalmuk. Arra azonban figyeljünk, hogy háromnegyed óra teljen el az ebéd és a bogyófélék között.

3-kor jön a banán. Nemcsak felpörget, mielőtt elaludnánk, hanem fontos vitaminokat és ásványi anyagokat biztosít szervezetünknek.

4-kor egy gyümölcs smoothie? A turmixhoz legjobb a gyömbér vagy a cékla, mert nagyban javítják az agyműködést.

5-kor még mindig a gyümölcsöké a főszerep, de egy kis szárított magvat is tehetünk hozzá. Energiát és fehérjét adnak akár egy jó kis edzéshez!

Este 6-kor lökd ide a sört! Keserű íze nyugtató hatású, megszünteti a stresszt, és mire a májunk regenerálja magát, addigra pikk-pakk lebomlik az alkohol.

7-kor pulyka. Mivel magas a fehérjetartalma, két legyet ütünk vele egy csapásra: megszünteti az éhségérzetet és edzés után segít az izmok helyreállításában.

8-kor jöhet egy pohár bor. Kutatások szerint aki lefekvés előtt iszik egy pohárral, jobban alszik, mint azok, akik csak vizet ittak.

9-kor javasolt a zöld szójabab. Alacsony kalóriatartalmú, fehérjében és rostokban gazdag. És még csak nem is hízunk meg tőle.

10-kor még belefér egy kis spárga, ha valaki sokáig maradna fenn. Ez afrodizikákumnak számít, mivel stimulálja a nemi hormonokat.

Aki pedig még ennél is később falatozna, egyen pár szem cseresznyét! Ezzel biztosan nem nyúl mellé még diéta közben sem.

(via)

További cikkek

Intim

Öt mondat, amit senki sem akar hallani szex után

Ezotéria

Izgalmas napok elé néz a szerelemben ez a három csillagjegy

Ez is érdekelhet

origo.hu

Luxusautójával ment edzésre Dzsudzsák Balázs - kép

life.hu

"Milyen rúzst használsz, Norbika?" - Támadják a kommentelők Schobert Norbit: fotó

magyarnemzet.hu

Eddig bírta a kommentáradatot az egykori szépségkirálynő új barátja

kemma.hu

Halálos baleset Tatabányán: vélhetően rosszul lett az ütközés előtt az áldozat

origo.hu

Hatalmas robbanás lesz az űrben idén

vg.hu

Zacher Gábor: megnyerheti a koronavírus elleni csatát Csollány Szilveszter

origo.hu

124 mérges kígyóval körbevéve találtak holtan egy férfit az otthonában – videó

nemzetisport.hu

Videó: a furcsán futó matematikus bíró elvitte a show-t az Afrika-kupán

borsonline.hu

Autót akartak feltörni, nyilvános szex lett belőle

origo.hu

Vidám fazon és 5 literes fogyasztás: teszten a magyarok egyik új kedvence