Test és lélek

5+1 tipp a jó időbeosztáshoz

Bors

Létrehozva: 2013.01.03.

A munkahelyi idegeskedés megkeseríti a mindennapokat. Gyakran azért keletkezik ez a feszültség, mert úgy érzi a dolgozó, annyi a feladata, hogy soha nem éri utol magát. Jó időbeosztással azonban megszabadulhat a gondoktól.

Az utóbbi években egyre kevesebb dolgozó végzi el ugyanazt a feladatot, ami korábban több ember közt oszlott meg. Ez főként a szabadidő rovására megy, ami idővel kimerülést és egyre több feszültséget okoz. Egy jól megtervezett időbeosztással és néhány ügyes praktikával megszabadulhat az állandó stressztől. 

1. JÓL LÁTHATÓ FELADATOK

Egy plusz stresszforrás a rengeteg ránk váró feladat mellett, hogy attól tartunk, valamit elfelejtünk majd elvégezni. Ez könnyen meg is eshet a munkával leterhelt embernél. Sokat segíthet, ha már előző este pontosan összeírja a másnap elvégzendő feladatokat. Ezzel egyrészt nem feledkezik meg semmiről, így a stressz egy részétől is megszabadul, másrészt könnyebben átlátja, melyeket érdemes elsőként elvégeznie, és mik azok a könnyebb munkák, amikkel később fáradtabban is elbánik. Aki így tesz, az a lelkének is ad egy kis megnyugvást, hiszen egyre jobban érzi majd magát az elvégzett és áthúzott feladatok látványától.

2. GYORSAN ESSÜNK TÚL A KELLEMETLENSÉGEKEN!

Szinte minden hétre jut valamilyen kellemetlen feladat, amit a legtöbb ember szeret inkább elhalasztani. Emiatt azonban még inkább feszültebbek leszünk. Ezt azzal lehet a legegyszerűbben lezárni, hogy amint szembesülünk a megoldásra váró feladattal, azonnal elintézzük azt. Például, ha egy kollégával vagy ügyféllel kell rossz hírt közölni, akkor nem e-maileket, SMS-eket küldözgetünk neki vagy megvárjuk, míg elkerülhetetlen lesz a beszélgetés, hanem egyből odaállunk elé vagy felhívjuk telefonon. Ezután már nem nyomaszt a feladat, ezzel megszűnik az ezzel járó feszültség is.

3. NE VÁRJUK MEG A HATÁRIDŐ VÉGÉT!

Sokan vannak olyanok, akik csak akkor állnak neki igazán dolgozni, ha már nagyon szorít a határidő. Addig csak piszmognak, és minden más fontosabb a munkánál. Ilyen esetben természetes, hogy az idő múlásával egyre feszültebbé válnak. Nekik érdemes saját határidőket kitűzniük maguk elé. Ha ezt szigorúan betartják, úgy sok idegeskedéstől szabadulnak meg, és hatékonyabbak is lesznek a munkahelyükön. Ezt könnyebb úgy elérni, ha olyan kellemes eseményeket programoznak be maguknak utána, melyeket nem szeretnének kihagyni.

4. ELÉRHETO CÉLOK

Mikor összeállítja napi vagy heti elvégzésre váró feladatait, mindig reális, elérhető célokat tűzzön ki maga elé. Ha egyetlen napra annyi munkát időzít, melyekkel egy hét alatt sem végezne, azzal csak a feszültségét fokozza. Állítson fel fontossági sorrendet, így egyszerűbb a beosztást elkészíteni. 

5. TANULJON MEG NEMET MONDANI!

Ahol több ember dolgozik, biztosan van legalább egy segítőkész kolléga és egy olyan, aki gyakran próbál kibújni feladatok alól. Ha eddig ön volt az, akit állandóan arra kértek, hogy vállalja el mások helyettesítését vagy a nehezebb munkákat, akkor itt az ideje megtanulni nemet mondani. Bármennyire is kedveli a segítséget kérő kollégát, ha már nem fér bele az idejébe pluszfeladat – és nincs vészhelyzet, ráadásul nem is fizetnek érte túlórapénzt – bátran utasítsa vissza. Mondja meg neki, hogy önnek is igen stresszes és zsúfolt napja van, és semmiképpen nem tudja elvégezni az o munkáját is. 

+1

Számolja össze, menny időt tölt munkaidejéből kávézással, traccsolással, a kedvenc internetes oldalai vagy újságjai olvasgatásával! Sokan meglepő eredményt kapnak. Aki ezt az időt munkára fordítja, annak később sokkal több ideje lesz ezekre a kedvelt tevékenységekre. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek