A rendszer egyszerű. Ötvennyolc zsűritag, mindegyikük európai autós újságíró, kiválaszt a nevezhető 32 autó közül normális esetben 7 modellt, melyek között új szavazás dönt. Ez évben speciális helyzet állt elő, mert a hetedik helyen holtverseny alakult ki, így fordulhat elő, hogy idén 8 autó közül fogják megszavazni az Év Autóját.
A szavazás során a zsűritagok elsősorban az innovációt, másodsorban az ár/érték arányt veszik leginkább górcső alá, így a hatalmas luxusautók gyakorlatilag tehetetlenül szemlélhetik a küzdelmet. Természetesen figyelembe veszik az autók általános megjelenését, a biztonság és a takarékosság már évek óta kiemelt szerepet kap, de a vezethetőség is fontos szempont.
A második körben aztán a zsűritagok már pontszámokkal értékelik a végső döntősöket, mely szavazásnak az eredményét a genfi Autószalonon hirdeti ki a szervezet.
A döntőbe jutott kocsik
Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A osztály, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf, Volvo V40
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.