Az autógyárak minden évben nagyon komolyan veszik az európai Év Autója-választást. Már a nevezés is megtiszteltetés, a végső szavazásba bekerülni pedig fél győzelem. Immár nyolc autóra szűkült a lista.
A rendszer egyszerű. Ötvennyolc zsűritag, mindegyikük európai autós újságíró, kiválaszt a nevezhető 32 autó közül normális esetben 7 modellt, melyek között új szavazás dönt. Ez évben speciális helyzet állt elő, mert a hetedik helyen holtverseny alakult ki, így fordulhat elő, hogy idén 8 autó közül fogják megszavazni az Év Autóját.
A szavazás során a zsűritagok elsősorban az innovációt, másodsorban az ár/érték arányt veszik leginkább górcső alá, így a hatalmas luxusautók gyakorlatilag tehetetlenül szemlélhetik a küzdelmet. Természetesen figyelembe veszik az autók általános megjelenését, a biztonság és a takarékosság már évek óta kiemelt szerepet kap, de a vezethetőség is fontos szempont.
A második körben aztán a zsűritagok már pontszámokkal értékelik a végső döntősöket, mely szavazásnak az eredményét a genfi Autószalonon hirdeti ki a szervezet.
A döntőbe jutott kocsik
Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A osztály, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86, Volkswagen Golf, Volvo V40