Az elmúlt évek válságos időszakában Kína nyújtott segítő kezet az autóiparnak.
A nagy német márkák luxusautóik távol-keleti értékesítésével vészelték át a krízis nehezét, de nem véletlen, hogy a Skoda, a PSA-Peugeot-Citroën is összeszerelő üzemeket létesített a kontinensnyi országban.
Kínában milliószámra fogynak az autók, a kínaiak már a rendszámért állnak sorba, mert a sok kocsi nem fér az utakra. Ugyanakkor lassan az autóipar is hasonló helyzetbe kerül, mint anno a ruházati ipar: a kínai gyárak az együttműködés során kitapasztalják a technológiát, alkalmaznak néhány dizájnert, és szép csendben megtanulnak minőségi, jó megjelenésű autókat gyártani.
Évekkel ezelőtt a Genfi Autószalonon bemutatkozó, koppintásra épülő kínai gyártó autóit még szinte körbenevették, most pedig csodás modellek gurulnak le a kínai szerelősorokról.