Test és lélek

Szeretnivaló formájú és kezes a masszív koreai terepjáró

Címkék
autó

Létrehozva: 2009.01.25.

A koreai gyártó autóinak formavilága rendre megosztja az autók iránt érdeklődőket, van, akinek tetszenek az egyedi megjelenésű modellek, de valljuk meg, ők vannak kevesebben. A legutóbbi ráncfelvarráskor eltűntettek pár különösen egyedi megoldást a Kyron kasztnijáról. Ettől még nem szürkült a tömegmodellek közé, ám vitathatatlanul elegánsabbá vált a modell. Formája és mérete miatt az utcaképből egyaránt kiemelkedő - 4,6 m hosszú, 1,75 magas és 1,88 m széles - kocsiról csak az ajtók nyitásakor feltűnő különösen vastag küszöbök árulják el, hogy bizony a gyakoribb terephasználatnak is ellenálló alvázas felépítésű szerkezet.

Hibrid háború a japán gyártók közt
Az elmúlt hónapok autópiaci válsága a hibridautókra terelte a figyelmet Amerikában és Európában egyaránt. Ez persze nem érte váratlanul a két legnagyobb hibrid-érdekelt gyártót, a Toyotát és a Hondát, akiknek talán jól is jött a balhé, hiszen az épp megjelenő új modelljeik így nagyobb nyilvánosságot kaphattak. A Toyota a detroiti autószalonra tartogatta az új Prius bemutatóját, a Honda pedig hangsúlyozván, hogy számára az európai piacok is fontosak, a szintén Detroitban megtartott bemutatójához képest néhány napra Európában is leleplezte az Insightot. Eddig talán a Toyota, mint első gyártó, mely sorozatgyártású hibrid autóval lepte meg a világot nem vette komolyan a Honda hibrides térhódítását, az új Prius esetén már számolnia kell az Insight modellben rejlő lehetőségekkel. A Honda sokat fejlesztett korábbi rendszerén, így immáron a Honda például alacsonyabb fogyasztással is beéri mint a Prius, miközben a korábban is jellemző árelőnye megmaradt. Az autót 1,3 literes benzinmotor hajtja, amely fokozatmentes automata váltóhoz kapcsolódik. Viszont a takarékos üzem és az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében a hagyományos erőforrás mellett az autó mozgatásában az ún. IMA hibrid rendszer is közreműködik. A benzinmotor 88 lóerős, amihez 14-et tesz hozzá az elektromos, így az autó 12,6 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni, végsebessége pedig 186 km/óra. Az európai Insight modellek beérik átlagosan 4,4 liter üzemanyaggal, szén-dioxid-kibocsátásuk 101 g/km. Ez olyan megoldásoknak köszönhetően, mint a fékezéskor, lassításkor kárbevesző mozgási energia visszatáplálása. Ezekből az adatokból úgy tűnik az Insight kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint az új Toyota Prius, amely 4,7 litert fogyaszt.




Bors
Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek