Hibrid háború a japán gyártók közt
Az elmúlt hónapok autópiaci válsága a hibridautókra terelte a figyelmet Amerikában és Európában egyaránt. Ez persze nem érte váratlanul a két legnagyobb hibrid-érdekelt gyártót, a Toyotát és a Hondát, akiknek talán jól is jött a balhé, hiszen az épp megjelenő új modelljeik így nagyobb nyilvánosságot kaphattak. A Toyota a detroiti autószalonra tartogatta az új Prius bemutatóját, a Honda pedig hangsúlyozván, hogy számára az európai piacok is fontosak, a szintén Detroitban megtartott bemutatójához képest néhány napra Európában is leleplezte az Insightot. Eddig talán a Toyota, mint első gyártó, mely sorozatgyártású hibrid autóval lepte meg a világot nem vette komolyan a Honda hibrides térhódítását, az új Prius esetén már számolnia kell az Insight modellben rejlő lehetőségekkel. A Honda sokat fejlesztett korábbi rendszerén, így immáron a Honda például alacsonyabb fogyasztással is beéri mint a Prius, miközben a korábban is jellemző árelőnye megmaradt. Az autót 1,3 literes benzinmotor hajtja, amely fokozatmentes automata váltóhoz kapcsolódik. Viszont a takarékos üzem és az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében a hagyományos erőforrás mellett az autó mozgatásában az ún. IMA hibrid rendszer is közreműködik. A benzinmotor 88 lóerős, amihez 14-et tesz hozzá az elektromos, így az autó 12,6 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni, végsebessége pedig 186 km/óra. Az európai Insight modellek beérik átlagosan 4,4 liter üzemanyaggal, szén-dioxid-kibocsátásuk 101 g/km. Ez olyan megoldásoknak köszönhetően, mint a fékezéskor, lassításkor kárbevesző mozgási energia visszatáplálása. Ezekből az adatokból úgy tűnik az Insight kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint az új Toyota Prius, amely 4,7 litert fogyaszt.
Bors