Talán nem mindenki tudja, de a Netflix közel harmincéves múltra tekint vissza. Az amerikai vállalat 1997-ben indult, eredetileg DVD-kölcsönzéssel és értékesítéssel foglalkozott, majd 2007-ben áttért a streamingre, 2010-től pedig a nemzetközi piacot is megcélozta. Ma már világszerte több mint 300 millió előfizetőjük van, akiket saját gyártású filmekkel és sorozatokkal próbál elérni, június végén például érkezik a nagy sikerű Squid Game 3. évada is. A vállalat pedig idén jelentős frissítést hajtott végre, több mint egy évtized után teljesen új megjelenést kapott a platformjuk, ami azonban sokaknál kiverte a biztosítékot - írja az Origo.
Azok, akik rendszeresen használják a mostanában thrillerekkel taroló Netflixet, ebben a hónapban szembesültek a teljesen átalakított kezelőfelülettel. A friss dizájn célja az volt, hogy könnyebben lehessen navigálni, a korábban megtekintett tartalmak alapján személyre szabottabb ajánlásokat kapjanak a felhasználók, emellett pedig a részletesebb tartalomleírások segítsék az előfizetők döntését arról, „mit is kellene ma nézni”. Bár az új rendszert több mint fél évig tesztelték, sokak szerint élesben már nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az elégedetlen felhasználók többsége Redditen gyűlt össze, ahol egy emberként támadják, sokszor ironikusan az új arculatot:
Épp most nyitottam meg a Netflixet, és megláttam ezt a borzalmas dizájnt. Ráadásul a használata sem valami egyszerű, ezért inkább másik streamingszolgáltatóra váltottam. Szép munka, srácok!
- írja az egyik Reddit-kommentelő.
A közösségi médiában tehát tömegek panaszkodnak a változások miatt. A legtöbb bírálat arra vonatkozik, hogy az új dizájn kevesebb tartalmat mutat egyszerre a képernyőn, ami megnehezíti a böngészést és meghosszabbítja a válogatással töltött időt. Többen egyenesen arra biztatják a felhasználótársaikat, hogy jelezzék a például a Ginny és Georgia 3. évadával frissen jelentkező Netflix felé a frissített felület használhatósági problémáit. A vállalat egyik alkalmazottja egy lapnak azt nyilatkozta, hogy a hosszú tesztelési időszak során a résztvevők többsége pozitívan értékelte az új arculatot, ez azonban úgy tűnik, nem minden felhasználóra igaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.