A Balaton leggyorsabb hajói első alkalommal 1934-ben, a Hungária Yacht Club szervezésében mérték össze képességeiket a győztesnek járó kék szalagért. Akkor Ugron Gábor kormányos és a Rabonbán bizonyult a leggyorsabbnak, megteremtve a hazai vitorlásélet egyik sarokkövét a Kékszalag versenyen - írja az Origo.
A rajt kapcsán Vobeczky Zoltán, a Magnum Sailing Team taktikusa és a legénység sebességért felelős tagja elmondta, az elmúlt most már jó másfél évtizedben ezúttal is a többtestű katamaránok versenyezhetnek majd a győzelemért.
Ezek a szuperkönnyű, 5-600 kilós, karbonszálas, hatalmas vitorlafelülettel rendelkező hajók már egészen kicsi szélben is képesek látványosan gyorsabban haladni, mint az egytestű riválisok. Ugyanakkor a verseny szépsége, hogy a Kékszalagon amatőrök és profik együtt versenyeznek, míg a végső győzelemre esélyes hajókon olimpikon, világ- és Európa-bajnok hajósok dolgoznak, addig sok-sok egység van, amelyik magáért a Kékszalag-élményért száll vízre.
- fogalmazott Vobeczky.
A korábbi rekordot a Nemere II. tartotta 1955 és 2012 között, ezt a Fifty-Fifty katamarán (kormányos Józsa Márton) döntötte meg. Az abszolút rekordot ma is a Fifty tartja, a 2022-ben felállított rekord már bőven kevesebb mint a fele az egykori 10 óra 40 perces Nemere II-féle csúcsnak. A legnagyobb figyelmet talán a szélsebes katamaránok fogják kapni, a különleges hajókról a Katamarán Suli vezetőjével, Nagy "Rozsda" Attilával beszélgetett az Origo, a részleteket ezen a linken olvashatod el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.