Izgalmas időmérőn van túl a mezőny a sportág legikonikusabb helyszínén, Monacóban. A Forma-1 leghíresebb utcai versenyén Lando Norris pályarekordot repesztve szerezte meg a monacói pole pozíciót, míg a Ferrarik, valamint az ezúttal csak az ötödik helyen végző Max Verstappen csak a brit hátát nézheti majd a vasárnapi rajtnál.
Noha sokan úgy gondolták, hogy Monaco szűk utcai pályáján majd a riválisok megszoríthatják a két McLarent, azok tévedtek. A Forma-1 idei világbajnokságának nyolcadik versenyhétvégéjén ugyanis Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Monacói Nagydíj szombati időmérő edzésén, így a vasárnapi futamot ő kezdheti majd az élről. A 25 éves pilótának ez az idei második és pályafutása 11. pole pozíciója, Monacóban viszont először kezdhet versenyt a legjobb helyről.
Norris mögött a hazai közönség előtt szereplő és tavaly ugyanitt győztes Charles Leclerc zárt másodikként a Ferrarival, míg a harmadik rajtkocka a világbajnoki pontversenyt vezető ausztrál Oscar Piastrié, Norris mcLarenes csapattársáé lett. Leclerc-nek márkatársa, a hétszeres vb-győztes Lewis Hamilton próbálhat majd segíteni a versenyen, a brit pilóta ugyanis negyedikként startolhat, annak ellenére, hogy a 3. szabadedzés végén a falnak csapta a Ferrariját. A Mercedes mindkét versenyzője meglehetősen hátulról lesz kénytelen indulni, az olasz Andrea Kimi Antonelli ugyanis az időmérő első szakaszában kisebb balesetet szenvedett, a brit George Russell pedig a második etapban műszaki hiba miatt állt félre.
A legnagyobb vesztese a hercegségbeli időmérőnek a Mercedesen kívül kétségtelenül a címvédő és négyszeres világbajnok holland Max Verstappen (Red Bull) volt: az imolai győztes ezúttal
megközelíteni sem tudta az élen autózók idejét, és csak az ötödik rajthelyet kaparintotta meg.
A négyszeres világbajnok szerint a Red Bull nem volt versenyképes az F1-es Monacói Nagydíj időmérőjén, különösen a középső szektorban mutatkozott meg a gyengeségük.
– Amint megkezdtük az időmérőt, és láttam, hogy javulnak a köridők, tudtam, hogy nem vagyunk meccsben. Főként a középső szektorban veszítettünk időt. Az összes lassú, mechanikai tapadást igénylő kanyarban hiányzott a szükséges tapadás. Nem tudtam javítani az edzéshez képest. Minden alkalommal, amikor rá kellett hajtani egy kerékvetőre vagy egy döntött kanyarba, nem volt tapadásom – kesergett Verstappen, akinek így jelentősen csökkentek az esélyei a futamgyőzelemre.
A 78 körös Monacói Nagydíj rajtsorrendje
Kimi Antonelli balesete a monacói időmérőn: