Noha sokan arra számítottak, hogy Flavio Briatore élete végéig kerülni fogja az autósportot, ez nem így történt. Michael Schumachert és Fernando Alonsót két-két vb-címhez segítő Briatore most az Alpine csapat vezetőjeként tért vissza, és működését azzal kezdte, hogy azonnal kirúgta a francia istálló egyik pilótáját, az újonc Jack Doohant.
Flavio Briatore rettegett és semmitől sem visszariadó csapatfőnökként vonult be az autósport történetébe. A Forma-1-ben előbb a Benetton, majd a csapatból Renaulttá váló istállóval is két-két világbajnoki címet szerzett, és olyan pilótáknak volt ekkoriban a csapatfőnöke, mint Michel Schmacher vagy Fernando Alonso. Briatore az 1980-as évek végén tűnt fel a Benettonnál, melyet csúcsra vitt a fiatal Michael Schumacherrel 1994-ben és 1995-ben, majd tíz évvel később, 2005-ben és 2006-ban Alonsót repítette a vb-címig az akkor már a Ferrarival hétszeres világbajnok Schumacher ellenében.
A sportág legellentmondásosabb figurájának tartották mindig is, és a „koronát" a 2008-as Szingapúri Nagydíjon tette fel az F1-es életművére,
amikor Alonso futamgyőzelme érdekében a megfelelő pillanatban a falnak vezényelte a Renault másik pilótáját, Nelson Piquet Jr.-t.
A spanyol megnyerte a versenyt, ám kiderült Briatore által levezényelt hírhedt Crashgate, és a szándékos balesetokozás miatt az olasz csapatfőnököt az FIA határozatlan időre eltiltotta valamennyi autósporttól. Miután Briatore jogi úton elérte, hogy részben feloldják a büntetését, 2024-ben visszatért a Forma-1-be, és az Alpine tanácsadója lett.
Azonban egyre többször hozott döntéseket a csapatfőnök, a 2024 júliusában kinevezett Oliver Oakes feje felett, így sokan biztosra vették, előbb vagy utóbb kenyértörésre kerül sor a két szakember között. Nos, a Miami Nagydíj után – ahonnan pont nélkül távozott a francia istálló – megtörtént, amire mindenki számított, és Oakes távozott a posztjáról. A csapat tulajdonosi köre azonnal bejelentette, hogy Imolában már Briatore irányítja a csapatot.
Az olasznak több sem kellett, azonnal meghozta az első döntését. Kisebb botrányt okozott, mivel visszafokozta tartalékversenyzőnek az Alpine ausztrál újoncát, Jack Doohant,
és a helyére beültette legújabb kedvencét, a tavaly a Williamsben már bizonyító argentin Franco Colapintót - utóbbi már a május 16–18. közötti Emilia-Romagna Nagydíjon Pierre Gasly csapattársa lesz. A 21 éves Colapinto tavaly kilenc futamon szerepelt, és pontokat szerzett Azerbajdzsánban és az Egyesült Államokban is.