Ha valaki a világhírű édesapja nyomdokaiba lép, és gyerekként inkább édesanyja vezetéknevén (Mick Betsch néven) versenyezve próbálja kerülni a feltűnést és az összehasonlítást, nem csoda, ha felnőttként is visszahúzódóbb, zárkózottabb a többségnél. Ez különösen igaz a hétszeres Forma-1-világbajnok Michael Schumacher fiára, Mick Schumacherre. A két szezont a Haas istállónál lehúzott, jelenleg a Mercedes tesztpilótájaként alkalmazott "kis Schumi" leginkább csak a családtagjaival és menedzserével veszi körbe magát a futamokon, és a közösségi oldalain is alig enged bepillantást a magánéletébe.
Egy szponzora oldalán megjelent interjúban mégis kivételt tett és kiöntötte a lelkét, a legbelsőbb titkairól is beszélt.
– Gyerekkoromban mindenhová odamentem és mindenkivel szóba elegyedtem, de minél idősebb és ismertebb lettem, annál kevésbé volt ez jellemző.
Ma már kifejezetten félénk vagyok. Két személyiségem van:
egyrészt autóversenyző vagyok, másrészt a privát Mick. Utóbbi persze valójában állandóan én vagyok, de amint a pályára jövök, sokkal inkább a pilótává válok. Ez egészen addig tart, amíg vasárnap este véget nem ér a versenyhétvége – vallott magáról szokatlanul nyíltan Mick Schumacher.
A 2013 végi súlyos fejsérülése óta ápolásra szoruló német világsztár fia a terveiről is beszélt: mint mondta, a gyerekkori álma vált valóra azzal, hogy ő is F1-pilóta lett, és az idei visszalépés után mindenképpen újra versenyezni akar a királykategóriában.
– Hiszek az asztrológiában. Kos vagyok, ha kell, fejjel megyek a falnak – beszélt Schumi fia arról, hogy milyen elszántan küzd a célja eléréséért.
Az utóbbi hetekben két F1-csapattal is összeboronálták: az Alpha Taurival (ahol a holland Nick de Vries szerepel egyelőre minden várakozás alatt) és a Williamsszel (ott az amerikai Logan Sargeant okoz egyelőre nagy csalódást). Mick rebesgetett soron kívüli lehetőségével kapcsolatban német Sport1 egy-egy rossz és jó hírrel jelentkezett Schumacherék számára.
A Red Bull-családhoz tartozó Alpha Taurinál a főtanácsadó Helmut Marko szerint tényleg elégedetlenek De Vries eddigi teljesítményével, de ha a következő három futamon sem javul, akkor az utánpótlás-versenyzőik közül kerülhet ki az utóda (az új-zélandi Liam Lawson és a japán Ivasza Ajumu jöhet szóba).
– Mick Schumacher a Mercedes pilótája, a mi terveinkben nem merült föl. Érte Toto Wolff a felelős – nyilatkozta Marko.
A nevezett, Mercedes-csapatfőnök és -résztulajdonos a portál szerint ígéretet tett arra Micknek, hogy előbb-utóbb hozzásegíti a visszatéréshez teljes értékű versenyzőként.
Márpedig a Williamsnek a német gyártó szállítja a motorokat, a britek csapatfőnöke, James Vowles pedig korábban éppen Wolff beosztottja volt, és máig a bizalmasai közé tartozik. Ha tehát Sargeant a következő három futamon (Imolában, Monte-Carlóban és Barcelonában) sem szerez pontot, június közepétől könnyen előtérbe kerülhet Mick Schumacher bevetése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.