Február 23. és 25. között Barcelonában teszteltek három napot az istállók. Bár messzemenő következtetéseket ilyenkor még nem lehet levonni, a két élcsapaton, a Mercedesen és a Red Bullon kívül a Ferrari és a McLaren tempója tűnt biztatónak.
Azonban a tesztelés után a paddock és a szakértők is egy furcsa jelenségre, az ún. „delfinezésre” hívták fel a figyelmet. Ugyanis minden csapatnál megfigyelhető volt, hogy a hosszú egyenesben a kocsi eleje egyszer csak elkezd pattogni. Az autó először a padlóra tapad, majd leszorító-erőt veszít, ezután pedig elemelkedik a talajtól.
A Mercedes új pilótája, George Russell egyenesen balesetveszélyesnek nevezte a problémát:
Valódi biztonsági kockázatot jelenthet, ha emiatt a verseny során kicsúszik a kezünkből az irányítás– figyelmeztetett a brit pilóta.
Úgy tűnik azonban, a delfinezéssel kénytelenek lesznek megküzdeni a csapatok, az átszereléssel ugyanis több tizedes hátrányt szednének össze. Leginkább a Ferrari és az Alfa Romeo szenvedett, a McLarent viszont többségében elkerülte a pattogó-effektus. James Key, a wokingiak technikai igazgatója szerint néhány futam után már eltűnik az aggodalom:
Nem hiszem, hogy az első öt-hat verseny után ez még érdekes lesz. Beszédtémát szolgáltat, mivel jól látható, de végső soron ott lesznek a megoldások, és rá fognak jönni, hogyan kell kezelni– nyilatkozta James Key.
A Forma-1-es mezőny legközelebb március 10-én gurul ki a pályára szintén Bahreinben, egy háromnapos teszt keretein belül. A háromszor nyolc órás gyakorlási szakasz alatt a csapatoknak lehetősége nyílik foglalkozni a balesti veszéllyel járó probléma kiküszöbölésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.