A harmadik úgynevezett akklimatizációs körnél tart Klein és Suhajda. A magyar duó 7300 méterig jutott, onnan tértek vissza az 5 kilométer méter magasságban lévő alaptáborukba. Ott a konyhasátorban készített étkek várják őket, amit a pakisztáni szakács, Akbar és segédje készít el. A közeli gleccserfolyó vízéből benzinfőzőn készül az ebéd, vacsora, azokhoz többnyire konzervet, tésztát, krumplit használnak, olykor pizza, elvétve friss saláta is asztalra kerül. Fontos, hogy a ruházatot, a felszerelést tisztán tartsák, e célból mosószappant használnak.
Heti egy alkalommal a zuhanyozó-sátorban ők maguk is tisztálkodnak. Ez abból áll, hogy guggoló testhelyzetben vödör vizet öntenek magukra, és ugyanez a testhelyzet megszokott az „illemhely-sátorban” dolguk elvégzésekor. A mindennapi élethez szükséges áramot napelemekkel „gyűjtik”, csakis így tartható a kapcsolat az otthoniakkal, mert ily módon értesülnek a számukra lényeges aktuális időjárási helyzetről.
No és hogy néz ki az akklimatizációs kör utáni életük? Kleintől tudjuk, hogy fokozatosan szoktatják magukat a magassághoz, elvégre a terv szerint két héten belül már a K2 a célpont.
–Amikor visszatérünk az alaptáborba, roppant fáradtak vagyunk. A folyadékveszteség pótlása céljából sokat iszunk, ebből fakadóan gyakorta hasmenéssel küszködünk. Miután visszatérünk az akklimatizációs körből, többnyire fekszünk, aztán amikor visszanyertük az erőnket, gumiszalaggal átmozgatjuk az izmainkat, mert elengedhetetlen a testmozgás. Az akklimatizálódásból való visszatérést követően tapasztaljuk, hogy a bőrünk szinte megég, orrjáratunk, torkunk gyulladt. A bőrünket óvatosan kenjük, az inhalálás, orrszpré használata is elengedhetetlen – így Klein Dávid.
Mielőtt pontot tesznek egy-egy fárasztó nap végére, kikapcsolódás gyanánt megnézik az Agymenők című filmsorozat aktuális részét.
A két bátor magyar vállalkozásáról készülő filmet a TV 2 csoporthoz tartozó Spíler TV összefoglalóban sugározza az expedíció befejezését követően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.