A májusban elhunyt osztrák pilótára, Niki Laudára emlékeztek oly módon, hogy róla nevezték el a spielbergi versenypálya első kanyarját. A startnál nem volt tartanivalója az első helyről induló monacói Charles Leclerc-nek. A 21 éves pilóta 2003 után szerzett újra pole pozíciót ezen a pályán a Ferrarival a német Michael Schumacher után. Vezető pozícióját jó ideig nem is engedte át, noha az ötödik helyről rajtolt brit Lewis Hamilton feljött harmadiknak, a német Sebastian Vettel pedig a kilencedik pozícióból hatodiknak.
A futam alatt leginkább az volt a kérdés, ki milyen gumival operál. Amikor Leclerc kiállt cserére, Hamilton jött az élre, de a monacói visszavette tőle a pozíciót. Aztán az utóbbi négy vb-viadalt zsinórban nyerő Hamilton Mercedesének orrkúpja meghibásodott, lecserélték, csakhogy a brit továbbra sem volt az igazi, aminek az autója padlólemezsérülése lehetett az oka. A verseny finisében a holland Max Verstappen volt a főszereplő. Először simán elment Vettel és Bottas mellett, majd az utolsó körökben teljesen feljött Leclerc nyakába, az utolsó előtti körben bal kerekével kilökte a monacóit a pályáról, és nyert. A versenybírók a futam leintését követôen 3 órán át vizsgálták az esetet. Végül nem büntették meg Verstappent, aki ezzel megtarthatta az elsô helyet.
– Kemény verseny volt, ha nem így viselkednénk, nyugodtan otthon is maradhatunk. Ha ezért az előzésért büntetés jár, akkor mi értelme, hogy itt vagyunk az F1-ben? – tette fel a költői kérdést a holland pilóta.
– Nekem az autóban ülve elég egyértelmű volt, hogy mi történt. Ahogy egy körrel korábban, ismét a külső íven voltam, de ezúttal Max nem hagyott elegendő helyet, összeértünk, le kellett menjek a pályáról, és aztán már nem volt esélyem visszaelőzni – értékelte az esetet Leclerc.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.