Ferrariban utazik Eric Clapton

Ferrariban utazik Eric Clapton

Ferrari
PUBLIKÁLÁS: 2019. július 28. 11:30
Találkozhatunk olcsóbb és drágább verdákkal is az országutakon. Ezekkel azonban biztos nem fogunk, ugyanis ahhoz, hogy ezekhez hozzájusson egy átlag földi halandó, kevés az esély. A legolcsóbb is közel egymilliárd-négyszázmillió forintba kerül.
Bors

Ferrari 330 P4 1967 issue

9 millió dollár (2 621 034 000 Ft)

Az autó tervezőinek egyetlen cél lebegett a szemük előtt, győzelem a 24 órás Daytona-versenyen. A kilencmillió dolláros árban tehát benne van a Ferrari győzelme, amelyhez a következő paraméterek szükségeltettek: 3967 cm3-es, tizenkét hengeres motor, 450 lóerő teljesítménnyel a 338 kilométer/óra végsebesség eléréséhez. A mindössze 792 kilós kocsi öt másodperc alatt gyorsul százra.

Rolls-Royce Pininfarina Hypetion

5,051 millió dollár (1 470 982 526 Ft)

Az angol gyűjtő, Roland Hall négymilliárd euróért rendelte meg az autót. Később megvált a géptől, pedig korábban úgy nyilatkozott, soha nem válna meg tőle. 2008-ban eladta, és a Rolls egyszer csak Abu Dhabiban tűnt fel. A tulajdonosát homály fedi, viszont a kocsit egy szalonban rövid ideig meg lehetett tekinteni. A monstrum 2650 kilót nyom, 6749 cm3-es, 460 lóerő teljesítményű motor dübörög benne. Végsebessége: 250 kilométer/óra. Rossz hír, hogy a kocsit nem találja a tulajdonosa (sem).

Jaguar XJ13 1966

15 millió dollár (4 368 390 000 Ft)

Kezdetben a gépkocsi rendszeresen meghibásodott, a modell még a teszteken sem bizonyított, ezért a gyártó úgy döntött, lezárják a további fejlesztését. Ezért lehet még ma is az egyetlen autó a világon, amelynek alumíniumból készült a teste, nem is védi meg a vezetőt a karambolban. Jelenleg a világ legkeresettebb áruja, úgy mondják, a gyűjtő soha nem veszíthet rajta. Most 15 milliót kell dollárban fizetni érte, ha valaki sajátjának szeretné a 998 kilós, 4994 cm3-es, 509 lóerős különlegességet, amely három másodperc alatt éri el a százat és 274 km/óra a végsebessége.

MB SLR McLaren 999 Red Gold Dream

10 millió dollár (2 912 260 000 Ft)

Harmincötezer munkaóra alatt készült el a remekmű. A huszonnégy karátos arany az első rácson, a kerekeken, a kormánykeréken, a pedálokon, a műszerfalban és az ajtólapokban lelhető fel. A 600 darab rubinkövet az anyákba, a csavarokba és a vezérlőgombokba építették. A Red Gold Dream motorja 700 lóerős, 350 km/óra a végsebessége, és szinte ellophatatlan. Ha mégis megtörténne a csúfság, a tulajdonos a GPS-nyomkövető eszköznek köszönhetően kocsiját megtalálja a világ bármely pontján.

Koenigsegg CCXR Trevita 2010

4,85 millió dollár (1 412 446 100 Ft)

Mindössze három darabot gyártott a svéd tulajdonban lé­vő gyár a Trevitából. A kézműves módszerrel gyártott ko­csikkal egyébként is nehéz összefutni az utakon, ugyanis a cég még kétszáz darabot sem dobott piacra 1994-es alapításuk óta. De vajon miért kerül közel ötmillió dollárba a kocsi? Titkos technológiával készítették el a szénszálas karosszériát, ráadásul a három példányban minden szál rostot gyémántporral vontak be. Az eredmény: napfényben a fekete kocsi fehér színben tündököl. A sebessége sem elhanyagolni való: mindössze három másodperc alatt gyorsul százra, és a 4719 cm3-es 1018 lóerős motor 420 kilo­mé­ter/órás végsebességgel repíti az 1280 kilós csodakocsit.

Ferrari SP12 EC 2012

4,75 millió dollár (1 383 323 500 Ft)

A lista „utolsó” helyére a Ferrari SP12 EC 2012-es modellje került. Érdekessége, hogy az autó első és egyedüli tulajdonosa Eric Clapton, a világhírű gitáros. A „Lassú Kezűnek” nevezett zenész, a kocsi vásárlása előtt még a tervezésbe is beleszólt. Egy tizenkét hengeres erőművet szeretett volna, de a fejlesztők meggyőzték arról, hogy lehetetlent kíván. Így a kocsiba egy 4499 cm3-es, nyolc­hengeres motort építettek be, amely 325 kilométer/órás sebességgel repíti a mindössze 1330 kilós járgányt.

Ferrari 250 GTO 1962

28,5 millió dollár (8 299 941 000 Ft)

A világ legdrágább autója a Ferrari 250 GTO, amit 1962-ben gyártottak. Maximális sebessége 280 km/óra, száz másodperc alatt éri el a 100 kilométer/óra sebességet. A motor 2953 cm3-es és 302 lóerős, a súlya mindössze 1100 kiló. A 250-es modelleket a gyorsasági versenyek győzelmeire készítették. Összesen 36 autót dobtak piacra, így a Ferrari 250 GTO megkaparintása igazi verseny a gyűjtők számára.

Maybach Exelero 2005

8 millió dollár (2 329 808 000 Ft)

A gumiabroncsgyártó Fulda Reifenwerke tulajdonában van a gépkocsi. A modell a továbbfejlesztett változata vagy inkább ikertestvére, a Maybach 30s sportkocsinak. Érdekesség, hogy nemcsak a tervezők, ha­nem főiskolás diákok is segítettek tanácsaikkal, ötleteikkel a kocsi elkészítésében. Mi tagadás, került anyag az autóba, ugyanis 2660 kilót nyom, 5908 cm3-es, 700 lóerős motor hajtja. Négy és fél másodperc alatt gyorsul százra.

Ferrari 375 MM Coupe Scaglietti

4,8 millió dollár (1 397 884 800 Ft)

Roberto Rosselinit sok éven át szolgálta a Ferrarija, ezért egy balesete után a filmrendező nem a zúzdába, hanem a Scaglietti-üzembe küldte vissza kedvenc autóját, ahol újjá és modernebbé varázsolták a kocsiját. Ovális rácsot kapott előre, megerősítették a karosszériát és a kocsi felső részét egyaránt. Hátul is kerekebb lett, piros bőr belsőt kapott, hatalmas tankkal, és már csak a 4522 cm3-es, 330 lóerős motort kellett beszerelni, és elkészült a va­gyont érő négykerekű, amely hét másodperc alatt éri el a százas sebességet, és mindössze 907 kg.

McLaren X-1 Concept 2012

5 millió dollár (1 456 130 000 Ft)

A McLaren tervezője, a koreai származású, Hong Yeo álmodta meg a szörnyeteget, amely leginkább egy zongorára hasonlít, ráadásul még padlizsánszínben is gyártották, igaz, alig adtak el belőle. Titkolják a „Szörnynek” nevezett tulajdonosok nevét, lehet, hogy szégyellik a gyártók a terméküket. Az 1400 kilós, négy és fél méter hosszú (4658 mm) autó, a McLaren MP4-12C motorját és alvázát kölcsönözte.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.